Vaken tidigt..

Somnade ganska tidigt igår.. Lite småbakis och seg, och sen kom den stora pengaångesten över mig. Jag trollade lite och det blev mer pengar till mat, mer än inget alltså, och kravbreven får vi ta när de kommer.. I den magiska "nästa månad".

Så, jag vaknade i ottan!! Har ätit rostmackor och sitter med kaffe och klockan är halv sex.
Känns bra, då slipper jag oroa mig för hur jag ska ta mig upp till rehab imorgon, för det är ju dags för det igen nu när Kåvepeninen har jobbat klart. Jag är fortfarande lite hostig och snuvig men det är väl den underliggande förkylningen som spökar. Jag kan andas, och det är jag jävligt glad över!!
Ska bli skönt att hitta de hjulspåren igen.. Och mys att träffa folket.

Lördagen blev kalas! Jag behövde verkligen ut och roa mig lite.. Vana Tallinen rann ner, och jag hoppade på bussen vid kyrkan när Ladyn med sällskap kom åkande. Köpte en cider för mina småslantar, och fick ett par av Ladyn. Pappisen spelade och vi tjoade. Surrade lite med folk, fick höra att Simon sålt pizzerian här! Det är ju hemskt.. Hemskt! Fick frågan om vi var "svartrockare" också, för vi såg sånna ut.. Ladyn hojtade att hon minsann var rosa och inte svart, sällskapet från annan ort hojtade att de var goth och jag skrattade åt muppen. Tror han berättade om sin piercade snopp också, det var ju myyyycket tuffare än att ha i tungan. Av nån anledning.
Nej, jag förväntar mig inte mer av kvarterskrogen på bjur.. Haha.. Det gör jag verkligen inte.

Mosters busskort som hon så vänligt lämnat kvar hade för övrigt en hel resa på sig! Så jag fixade smsbiljett hem.

Sammantaget var det bara hur trevligt som helst, sällskapet var lättpratade och toksöta. Även om vissa av dem inte ens fyllt nitton! Kära nån.. Gammal gammal tant Anna..
Hoppas vi inte skrämde bort dem med vårt babblande, så de kommer tillbaka och leker fler gånger.

Idag ska jag fixa lite tänkte jag, igår blev ju ingenting gjort... Trots mina nu omskrivna listor.
Måste lära mig att ibland blir det sånna dagar, utan att världen går under och jag känner mig som en avskrädeshög.
Målet är att köket ska bli färdigsorterat och rensat och rengjort under veckan. Plus en massa annat naturligvis. Fönstret ska tvättas, blommorna ansas och badas.
Sen vill jag ha ett nytt köksbord.. Ett rektangulärt. Vet inte varför jag var så himla envis med att köpa ett runt när det begav sig.. Vill ha ett mörkt, rektangulärt. Och stolar såklart.

Vill ha en massa annat också.. När vi ändå pratar om det.
Min brödrost behöver få ut på grönbete.. Han har visioner om att vara en jackpotmaskin istället för en simpel brödrost.. Man vet lixom aldrig vad man får. Undrar vad de säger när jag går ner till Återbruket och förklarar att min rost behöver komma till de gröna ängarna, men en äng för de speciella barnen, som gillar bränt bröd.
Stereon ska hivas åt helvete, båda två. Jag kommer ju aldrig att ordna den "nya" av dem, som helt enkelt har nåt elfel. Skiter i dem, vill ha nåt litet och behändigt.
Och ny micro.. Ny säng..
Men, som det ser ut nu, så kommer eventuella julbonusar placeras hos CSN istället.. God jul CSN!

Börjar längta jul.. Ja, ni vet hur det här funkar vid det här laget. Som vanligt sätter jag igång och hojtar om julen så här dags. Sen när julen väl kommer så inser jag exakt hur mycket jag hatar skiten och svär och skriker och ska aldrig aldrig aldrig mer ens tänka på den.
Men det är mysigt att pynta..

Och solen. Vem fan gav henne sovmorgon?? Brukar hon göra så här?
Kan ju erkänna att jag inte brukar vara uppe innan sex så ofta..
Kom nu solen, vaaaaaknaaaaa!!!

Kommentarer
Postat av: dendär som inte ens är nitton :P

Riktigt lättskrämda är vi inte! :) självklart tar vi brumbrum och leker snart igen! ^^

2008-09-29 @ 22:08:43
Postat av: Anna

Haha, bra bra! Ni är alltid välkommna! :D

Postat av: Ladyn

tror du verkligen på ALLVAR att herr "Jag har aldrig provat en piercad tunga..." har lyckats sätta en I KUKEN?? nej du jävlar, det där var hål i öronen, sen hade han minsann inte hört talas om nåt mer.



Visade sig att kepsdvärgen jag spanade in var kamrat med ett annat ragg, du vet han amstaffkillen, haha.. kom vi fram till typ igår :D

2008-09-30 @ 15:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback