På´t igen!

Jag har ätit frukost! Blåbär och mango var en bra kombo. *mental note*

Natten var svår, som vanligt. Men inga större irrsvängar inatt. Gillar att vakna och märka att jag varit upp och gjort saker, laddat tvättmaskinen, diskat, plockat ögonbrynen!!
Planerade att komma för sent till rehab för att Tjockbull inte skulle få för många ensamtimmar, det sket sig på så många plan! Dels försov jag mig och vaknade en timme senare än tänkt, min favoritmedrehabare ringde och smsade, jag sa att jag var på ingång! Efter hund och frukost och det där... Men sen gick hon hem! Och eftersom det inte är nån poäng att ha rehab om man bara är en person (jag) så blev det inställt!
Istället för stress fick jag en massa god tid över.. Skumt det där.

Bara pratperson idag alltså.. Ser inte fram emot det, vill inte lyfta på locket på burken.. Ha alla känslor fint nedpackade känns så mycket bättre.. Men ja, det behövs.

Familjefest på lördag. Har jag fått ytterligare information? Svar nej.
Jag går inte med på att han ringer på förmiddagen och säger "jag är på väg, hämtar dig om en kvart". Inte!!!!
Ska det grillas? Har de köpt nåt åt mig eller räknar de med att jag äter grillade tomater? Ska det handlas saker? Vad för saker!? Hur lång tid tänker det här kalaset ta? Ska jag sova kvar? Ska jag packa saker!? Om det inte ska grillas så måste det väl iallafall ätas saker? Och här och nu talar jag om för världen att en tekaka med ost och en glad persiljekvist är inte ett acceptabelt utbyte för en smörgåstårta. Bara så ni vet...
Jag är vegetarian, inte kanin.
Jag tycker inte jag är krävande heller... Om man bara frågar så får man svar..
Nej, jag tänker inte ringa, jag hoppas på att de glömmer bort hela eventet och inte hör av sig.

Nej, dags att göra person av mig, skrubba saker, kleta på andra nya saker. Byta åt kattarna och vattna blommorna kanske, så har vi det gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback