Måndag

Sitter och petar i mig kaffe och frukost.. Jag ska eskortera Morrmorr till Rusta. Och det är ju alltid kul att vara där och snurra lite, alltid hittar man väl nåt som går att köpa! Brukar vara trevligt att handla när man kanske slipper betala själv dessutom. Vet inte hur det blir med det, men jag har nån liten lapp att lägga där..

För att vara en människa som är hemma så tycker jag att jag har en jävla massa saker att göra! Har inte hunnit hämta mig riktigt från helgen ännu.

Men jag svämmar över av stolthet för min lilla hund. Inte nog med att hon var duktig i helgen, igår gick vi ut och pratade om svampar hon och jag... Fick ju en näve kantareller av pappa, tydligen kryllar det av dem där ute. Och hon fattade direkt vad hon skulle göra!
Jag följer ju sällan instruktioner, så jag hittade på lite eget. Hur svårt kan det vara?
Förklarade vad det var jag ville ha, kantarell, och att hon skulle leta efter den.
Glömde det där med "sitt" dock! Haha.. Men det styr vi upp.. Hon tog kantarellen och tyckte livet var skoj!
Skulle säkert gå att få henne att plocka dem själv... Haha.. Fast de verkar lite ömtåliga.
Borde nog lära henne att skälla istället för att sitta iofs, eller sitta och skälla kanske. Men hon kan inte skälla.. Eller, haha, hon kan en hel del mer än bara skälla, bara inte på kommando!

Ska maila bokhyllemannen också.. Få det där uppstyrt. Hoppas han kan köra så jag slipper ha pappa att komma in till stan. Pickupen verkar inte vara körbar heller... Även om blöjor tydligen stoppar oljeläckage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback