Ljusning..

Jag ser en liten ljusning! Kan så klart vara ett helt annat typ av ljus än bacillerna-är-borta-ljus.. Isånna fall ses vi på andra sidan.

Jag minns att jag hade massa bra saker att prata om med er, men nu minns jag inte vad det var.

Banken betedde sig illa! Här gick jag omkring och var stolt över att ha kunnat hushålla mycket bra med mina små slantar och ha hela 800 kronor kvar. Menne.. Sen blev det inte så.
Tydligen tyckte företaget där jag för två fucking veckor sen köpte hundmat och annat tjafs att det nu var läge att dra de pengarna!!! Jag trodde ju att de redan var dragna för i helvete..
Så kontot står på -99.96 kronor, för att vara exakt. Ja, just det, det är ett minustecken före siffrorna... Precis!
Så duktig var jag..

Hade jag vetat det hade jag inte shoppat loss som en tok på Rusta! Inte heller köpt på min massa hyllor! Fast de pengarna lånade jag ju.. Och, ja.. Vi ska prata vidare om det där, men vissa hyllor ska ju flytta vidare hem till Korpen.

Å andra sidan är jag för sjuk för att äta.. Orkar inte sånt.
Inte fanns det nån mjölk hemma i morse, okej vid fjortonsnåret, heller. Jag ynkade mig ett tag tills jag kom på att Korpen lämnat godiskaffe här! Ska köpa nytt tills att vi ska mysa nästa gång, man måste ha godiskaffe.

Fick sms av piggelinBlondin som ville ut till IKEA.. Det ville inte jag.. Jag vill mest andas. Där ligger mitt prio för stunden.

Kvarten jag bor i, det känns så, blir knappast mindre kvartig av att jag knappt orkar röra mig heller.. Men lite har jag lyckats göra, tvättat några maskiner och så. Älskade Kenny.

Igår orkade jag mig iväg till Morrmorr med lite prylar.. Fick lite fika och ställde in kanal 4 på hennes antika jävla tv. Varje gång jag håller på med den där så får jag kramp i fingrarna av dens oeffektiva metod att söka kanaler. Bränn skiten, säger jag. Idag ringde hon och frågade om jag kanske ville ha lite kålsoppa! Klart man vill! Ska nog tjata till mig lite klimpsoppa när hon ändå är i sopptagen.

Kommentarer
Postat av: Ladyn

min stackars lilla sjuka pussegriiis <33

2008-09-12 @ 05:10:59
Postat av: hRaven

drick du godiskaffet... man får ynka när man är sjuk. kram

Postat av: Anna

Ladyn : snörvel..



hRaven: Jaa! Tack för omtanken att du köpte och ställde kvar det här! :)

2008-09-12 @ 16:10:35
URL: http://lightmyfire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback