Andas...

Tack vare Barnmorskan, aka Sötgrannens bästa vän, aka Ladyns moster, så sitter jag med färg i huvudet!
Söt och rar som hon är så ringde hon på dörren igår och frågade om hon skulle köpa hårfärg åt mig när hon ändå skulle ut på Willys! Jag är evigt tacksam!

Mitt Ellos hämtade jag igår.. Men skorna åkte tillbaka, dessutom kom mitt Yves också dit, så det blev en sväng till Konsum även idag. Tur att det kom när det kom eftersom mitt leg verkar gå ut på måndag.. Äntligen slipper jag trollbilden! Glada trollbilden med öra!
Efter Konsum blev det Ica eftersom det var bokdag där borta.. Ett tag var jag lite orolig att jag inte skulle hitta minsta lilla bok, men det vände och jag fick famnen full. För en hundring!
Sen var jag in på själva Ica och handlade på mig lite grönt och mjölk. Tyvärr fanns det ett stånd utanför Ica (åt andra hållet från böckerna) så det råkade bli sex par strumpor med döskallar på för en hundring, och ett askfat ur svartadrakserien (inte vet jag vad det heter!) för en tjuga!
Och inte har jag dåligt samvete för mitt shoppande heller!

Hemma väntade en glad hund! Jag lastade av mig mina fynd, hann med lite telefonerande, och drog iväg på promenad som idag ledde till Exet för kaffe. Vi fick dessutom kakor och typ tre kilo plommon.
Jag bestämde att vi ska ha filmkväll på söndag, det är bara för honom att anpassa sig. Jag kommer behöva normalitet (ja, men han är inte efterbliven!) efter lantvistelsen..

Väl hemma igen så blev det till att slänga i sig mat. Schemat, ni vet. Ringa räddningssamtal på grund av dålig dejt, och slänga i hårfärgen. Nu sitter jag. Stilla. Tufft...

Men snart är det väl dags för en bananjävel... Tvätta ur färgen och göra mitt bästa för att få bort alla fläckar som oundvikligen hamnar på huden. Och försöka se till att vakna i tid imorgon, måste absolut ha i mig mitt kaffe imorgon!

Måste prata hyllor med Korpen också! Men hon jobbar ju och sliter som en hund i helgen.. Och ikväll orkar jag verkligen inte tänka på dem.. Fröken kan slå en signal när hon är vaken och känner för att prata hyllor?

Kommentarer
Postat av: hRaven

ringer imorgon när jag vaknat, se om fröken har kommit hem... eller så "snor" jag lite tid på jobbet... märks...



ha det bra imorgon oavsett vad som händer. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback