Shopping..

Jag gick glad i hågen till Joker.. Mindes vad söta lilla Evelina tipsade om i förra inlägget och köpte därför nån slags ostsås.
Morrmorr ville ha en liten fika också, vilket betyder att hon vill att jag ska köpa bakelser. Nu fanns det bara äckliga bakelser så jag köpte nån portionsförpackad kolakaka och färdig vaniljsås till..
Och hårfärg och kattmat till både mina och hennes odjur..
Så till fikandet, jag ställde fram och ordnade till oss, kaffet var färdigt och allt var frid och fröjd. Häller på fett med vaniljsås för att göra det lyxigt, plus att vaniljssåsen ju bara var för det här tillfället och inget man kanske kan spara på sådär..
Tar en tugga, funderar en sekund över varför det smakar så salt, och inser att jag hällt den förbannade ostsåsen på min kaka!!! Morrmorr hade tack och lov inte hunnit ha på sås..
Ja.. Jaa.. Det blev godare sen jag spolat av den under kranen och sedan hällt på den riktiga vaniljsåsen istället..

Färgen är iallafall hemma, den som är bra. Den som kostar 99 kronor på Joker. Och typ 60 på Willys..
Men nu har jag ju inget ärende ut dit förrens på tisdag när jag ska få Pappsen att köra förbi där. Och då är det försent att färga hår.
Uh.. Funderar (seriöst) på att öva poser i spegeln.
Vi vet ju alla hur snygg man är på pass/leg/körkort. Minst illa är väl nej-jag-tänker-inte-le-se-till-att-ta-kortet-nån-jävla-gång-då-posen.. Och diverse öron åt olika håll.. Och ja.. Ni vet hur det är..
Nu har de ju skippat det där med öronen, trots att det var det viktigaste i världen för några år sen..
Tänker iallafall öva på att se någolunda avslappnad ut.. För jag kommer vara allt annat än det med Pappsen och Styvmodern (som inte är elak längre) hos Polisen med nån spännande "se glad ut nu då!!"-fotograf.
Avslappnad, snygg och tuff.. Haha.. I den ordningen dessutom!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha ostsåsen skulle ju vara till baconet! ;D Låter precis som något jag skulle kunna lyckas med när jag är i farten. Haha. Så himla roligt!

2008-10-25 @ 23:01:58
Postat av: Anna

Hahaha.. Jaa! Den var INTE god på kakan!! :D

Mormor fick såsen, eftersom den var öppnad, så jag ska göra ett nytt försök senare..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback