Positivitet..

Börjar med positiva saker..
Det är underbart med en lantiskatt från Ockelbo! Fröken åt upp en spindel vi hittade i sängen. Tackar! Antar att det är hon som betar av tvestjärtarna också.. Mina fisförnäma stadskatter stirrar mest på saker, på sin höjd vevar lite med en tass.

Ja, det var väl det..
En läkare jag träffade, vet inte vilken i ordningen, tyckte att jag oroade mig för "normala" saker såsom ekonomi. "Det gör alla...". Mycket möjligt att de gör, men jag kan inte riktigt hantera det, jag får ångestattacker. Just gjort räkningarna, eller de flesta av räkningarna. Måste ringa några samtal angående de andra..
Ja, de minskar, ja jag börjar få kontroll på dem. Men de är fortfarande för många! Plus att högkostnadskortet gått ut, jag har alltså inte råd med min behandling. Plus att jag måste skaffa nytt leg. Plus att hunden ska ha mat. Och sist, plus att jag ska ha mat.

Jag försöker att inte hoppas på de där pengarna som min fkasseperson skulle kolla om jag eventuellt var berättigad till, eventuellt har de gjort ett litet fel. Men jag kan inte räkna med dem.. Då kommer jag bli väldigt besviken.

Annat finns också där:
Folk saknar vett, det är jävligt uppenbart. Det jag skulle kalla den absoluta motsatsen till omtanke..
Svart tjära bubblar upp, men den är inte bra för mig så jag försöker hålla den borta. Och räknar dagarna tills jag får ta upp det hos pratpersonen!

Men, det finns guldklimpar!
Läser andra delen av Eragon, som jag hittade i pocket i butiken.. Underbart..
Och det tog bara fem timmar att vakna ordentligt idag! Haha... Får skylla mig själv som stoppade i mig några tabletter för att få sova inatt, då blir det så här.. Trodde dock att det skulle sitta kvar resten av dagen, men det gör det inte!
Ska ta och gå en sväng med Bullen och rensa tankarna.. Sen får vi se vad jag hittar på. Om nåt annat på listan kan betas av.

Ska träffa far min i nästa vecka också. Känns märkligt att "behöva" honom, men det är säkert positivt... Kan nog vara skönt för honom att vara lite behövd. Han skulle kolla upp hur han skulle jobba bara.
Ska bara svärta håret först, han tjöt när jag sa det, så jag slipper visa upp min gråhet på legetimationen i fem års tid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback