Fredag..

Sov för länge och missade tiden hos pratpersonen, det var ju själva fan..
Nåt som verkligen behövdes..

Nåväl, det är fredag och jag får sällskap imorgon av Korpen och Pojken. Eventuell bokhyllehämtning.. Väglaget är ju spännande nu. Skitsamma, hyllorna överlever. Jag med. Kanske kan man mosa in hörnhyllan som iallafall är i en miljard delar i en vanlig bil? Annar står den bra i hallen..

Och snö blev det! Och mer verkar komma farande..
Bullen blev.. Förvånad. Hahaha.. Kallt, blött, äckligt! Men.. Sen blev det lite roligt också!
Själv känner jag vemod. Jag vet inte varför..

Såg The Happening igår, den som jag missade att avbeställa, och på nåt omedvetet plan var det säkert med flit. Marky Mark och M. Night. Shamalan (uh, stavning?), kan ju inte vara dåligt.
Den var lite oldschool.. Och lite konstig. Men trevlig.
Den hade säkert varit bättre om inte min tv fått för sig att byta format hela jävla tiden. Det verkar som om den scartkabeln jag kopplade in videon med strular om saker för dvdn. Eh.. Tekniknörd som vill hjälpa?
Min teori är att jag satt videoscarten i "master"-kontakten på tvn. Om den har en sån, men nu har den det i min teori. Vilket gör att dvdscarten hamnar i "slave"-kontakten. (Datortermer peoples, inte porr) Vilket sen gör att den beter sig illa!
Man skulle kunna skifta dem, det skulle man, om man känner för att släpa fram den monstertunga tvbänken som är inkilad mellan proppfulla bokhyllor och klättra in bakom över den gigantiska tvn och rycka i dammiga kablar.
Igår försökte jag mer trycka på olika knappar på diverse fjärrkontroller för att få ordning på det. Ska testa att köra en annan film också för att göra klart att det inte är nåt fel på själva skivan.

Köra lite tvätt kanske?

Min söta pratperson ringde precis och var förstående och snäll.. Tacksam för det. Och ny tid om typ tre veckor. Inte alls idealiskt, men säg det till min plånbok, och få den att trolla fram sedlar. Stora tack.
Men jag fick ringa om det var nåt. Kommer jag säkert göra. Men nu är det helg. Då kan man inte nå nån, då kan ingen nå mig. Inga kravbrev kommer dimpa ner, inga räkningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback