Bacon är sexigt..

Bacon är nåt, bland det enda, som jag verkligen har saknat de senaste femton (plus) åren..
Men, nu finns det! Vegetariskt bacon! Med fejkfett och allt!
Och jag älskar dem..

Men sen fick jag ett problem..
Vad äter man till bacon? Vad äter det vanliga ickevegetarianska folket till bacon?
Kom fram till bruna bönor, men.. Är det allt? Finns det ingen annan kombo till bacon?
Jag har inte orkat mig till affär så det blev bacon och stekt klyftpotatis med ketchup.

Jag har lite problem med att steka dem också.. Jag har inte riktigt nån vana av att steka såna där fladdriga saker..

Imorgon ska jag dock till Joker igen.. Och då måste jag köpa lite bacon.. Plus hårfärg!
Och Morrmorren ville ha lite saker hon med..

So peoples, tips om vad man har till baconen? Baconet?

Annars har vi haft en seg dag.. Sovit länge, för att jag kastade mig handlöst in i en av .. öh.. en bok. När jag kommer ihåg vad författaren heter så återkommer jag. Det börjar på B, tror jag.
Iallafall så har vi gått en skön prommis nu på kvällen, Tjockbull hittade en pinne som hon skuttade omkring med en bit.

Nån som vill ha en hamburgerkväll föresten? Tänkte man kunde ha bacon på dem.. Höhö.. Men jag har sett att ni köttätare har det på hamburgare! På tv har jag sett det!
Och kanske ost... Ost och bacon.. Kanske nån slags grönsak?
Eller bacontacos?


Kommentarer
Postat av: j

Vilket märke har kommit ut med vegetarisk bacon? Hälsans kök? Jag är också vegetarian och det här lät ju intressant... men som vego i 17 år har jag ingenaning vad man äter till bacon heller... Ägg?

2008-10-24 @ 21:12:29
Postat av: Anna

Åh! Vad roligt! Märket heter Veggo och du kan läsa om det här http://www.halsosport.se/

Finns på alla Hemköps butiker stog det.

Ägg? Jaa.. Haha.. Jag måste fråga Morrmorr.

2008-10-24 @ 21:15:11
Postat av: Evelina

Kelda's ostsås! Toksmarr till bacon!

Stek baconet, värm såsen och rör i det stekta baconet. Koka pasta till. Toksmarr! Jag lovar :D



Annars pastagratäng med bacon är också smask.

Steka bacon, fixa i ordning bearnaissås, koka pasta. Varva pasta, bacon sås, pasta, bacon, sås tills det tar slut i en ugnsfast form. Sen slänger du på ett lager riven ost ovanpå och lite grillkrydda (eller annar smarrig krydda som du gillar). Sen är det bara att hiva in allt i ugnen i några minuter tills osten fått lite färg.

Tokgott det med :D Brukar köra på två paket bacon och två påsar sås (jag gör fusksåser ;)) och så pasta efter eget tycke :)

2008-10-24 @ 22:41:41
Postat av: Anna

Åhå! Det låter himla gott det där! Tack Evelina! :)

Dock kan vegetariska produkter reagera lite annorlunda i gratängen. Vet av egen erfarenhet när jag försökte göra korv i gratäng, det blev oätligt. :(

Men jag ska testa!

2008-10-25 @ 15:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback