Vaken..

Fick inte ta igen min missade sömn... Helt omöjligt att somna om.
Snurrigt i huvudet såklart, tänkte gå till Rehab på morgonen, som man egentligen ska. Och sen är det leghämtning hos Polisen samt ärenden åt Morrmorr..
Längtar efter att få träffa min favoritmedrehabare, få dela med mig av lite glädje och höra hur det är med henne. Märkligt det där, hur snabbt man vänjer sig vid en del saker. Jag behöver min veckodos av henne! Annars känns det inte bra..

Sen snurrar det ju lite annat i huvudet också, men som jag håller ifrån bloggen just nu.. Trevligt snurr förvisso, men dock snurr.
Och Fröken Korp påminnde mig naturligvis om nåt jag förpassat i glömskan, om att man ibland får vad man önskar sig. Kan ta lite tid.. Men jag tror att jag formulerade mig nåt i stil med "och inga dvärgar tack..". Näjuste.

Jag jobbar på att hålla mig kvar i nuet, det kräver lite övning. Men jag tror det är ganska givande.

Fick en bok av Morrmorr föresten.. Marley och jag av John Grogan. Har sett den förr, funderat på och köpa den och inte blivit av. En fantastisk bok om livet och kärleken till en odräglig hund. I andras ögon odräglig såklart, själv vänjer man sig väldigt fort. Man lär sig att stoppa ner fingrarna i halsen på dem och fiska upp diverse saker därur som de små liven stjäl, man lär sig att ställa saker man är rädd om utom räckvidd för glada svansar. Man parerar med ben och armar, utan att man själv märker det, när det behövs.
Och man får kärlek utan förbehåll som sträcker sig genom tid och rum tillbaka.

Såå.. Klockan är fyra.. Dags för kissrunda och kaffe kanske? Hinna ta en dusch innan rehab..
Kommer den här dagen någonsin ta slut? Den känns väldigt lång..
Kommer jag orka med sällskap som meddelade att det var tillgängligt efter klockan två?
Kommer jag någonsin bli som folk och sluta skrika åt dem när de vill ge mig saker?
Haha..

Godmorgon Peoples..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback