Söndag..

Igår blev jag ju avbruten.. Först ringde Morrmorr och surrade lite, och helt plötsligt pep mobilen och mitt åk stod och väntade på parkeringen! Det var bara att springa..

Vi åkte ut till Hovdestalund för att titta på alla fina ljusen.. Jag passade på att hälsa på min vän som ligger där ute. Det var länge sen.. Skönt att se att det var en av de gravar som lyste mest, och jag bidrog också med en marschall.
Tiden går.. Såren läker litegrann.. Faktiskt. Det är jobbigt att tänka på hur det var då, när jag fick det där samtalet och mattan röcks bort under fötterna på mig. På tiden efter..
Idag försöker jag tänka på alla de varma och glada minnen jag har kvar, och en del som jag är helt ensam om nu. Samtidigt undrar jag om vår vänskap skulle ha hållit? Jag har ju såklart utvecklats de senaste tio åren, medans hon orättvist nog är frusen i dåtid. Dumt att tro att hon inte skulle ha växt vidare, hon med. Men om vi skulle vuxit ihop? Det vet jag inte..
Sen gick vi till minneslunden och tände en gemensam marschall för alla de andra som finns i våra tankar. De vi inte kan åka till, de som inte har nån grav alls, de som finns i våra minnen.

Sen blev det Joker och handling.. Jag blev sjukt bortskämd och bjuden på hela kalaset!
Korpen fick ta spistjänst (för hon gör det så jävla bra), jag demolerade grönsaker och Pojken blev uppvaktad av Bullen och Octavia.
Som vanligt är mitt vardagsrumsbord aldrig stort nog för tacokvällar, maten var sjukt god, sällskapet var avslappnat och trivsamt, filmen var .. vad man väntar sig av 1980-skräck och hundan var inte alls så dryg som jag trodde hon skulle bli.
Och vi köpte som vanligt för mycket saker! Chipsen står kvar i sin skål, och glassen glömdes bort och ligger kvar i frysen. Och jag ska inte äta upp den!!!
Jag och Pojken röstade sedan ner Korpen och vi såg på Loch Ness Horror! Hahahaha.. Den är fantastisk!
På så många vis..

Sen for de iväg hem och jag rastade Bullen, sen ramlade vi i säng trötta och nöjda och med ett leende på läpparna (jag iallafall, Bullen somnade..).

Jag fick present också! Jag jobbar på att sluta gråta över sånna här saker, det är inte riktigt normalt, så jag känner istället stor och varm tacksamhet! Fick Mia Törnbloms nya bok, den är som en kalender, kan man säga. Med en tanke varje dag, och plats för att skriva ner sina tankar. Och det ska jag göra! Den börjar första januari..
Och en skiva med Jill Johansen, men det behöver vi inte prata så mycket om..

Sen var jag på väg att få kramsällskap mitt i natten! Och det värsta är väl att jag funderade på saken.. Haha.. Men jag röstade för raincheck.

Well, jag hoppas sällskapet hade lika trevligt som jag hade, och Pojken är godkänd!
Sötnötter.. Men jag vet inte alls om jag går med på att Korpen flyttar härifrån.. Inte för att hon direkt planerar det sådär.. Officiellt.. Som hon sagt. Men jag lägger in ett veto här och nu! Inte så långt iallafall..

Och idag har jag pratat löpkatter med min (kusin) Emrex. Hans lilla katta har blivit stor flicka! Och han visste inte riktigt vad som fattades den lilla... Han var rädd att hon hade ont..
Men jag tippar absolut på att det är löp på G där.
Och så berättade jag om min 27 kloade katt.. Haha.. Han var faschinerad, som alla andra.

Nähä.. Jag tror jag ska testa om det går att göra dagen-efter-tacos av vegfärsen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback