Ikeaäventyr!

Jag och sötaste Rehabvännen, som verkligen förtjänar ett bättre namn, hade prel-bokat en IKEA-dag. Jag sov, som vanligt, törnrosasömnen efter gårdagen. Men hade ändå svårt att komma ur sängen idag, tur att det inte var nån panik heller... Rehabvännen ringde och vi bestämde tid och plats, mötte upp på stan och åkte gemensamt ut till Hälla.
På den mentala shoppinglistan stod det bara pastaburk, burk inte bruk dessutom! Haha.. Samt att jag ville ha nån väldoft..
Nu visar det sig att min nya vän är en hejjare på färger och inredning och smarta lösningar! Vilken tur jag har! Hon gav mig en supersmart lösning på mitt sängproblem, som egentligen inte är ett problem, men ett önskemål om att ha en högre säng framförallt. Gör jag som förslaget får jag dessutom lite förvaringsplats under den, och det lider ju ingen av!
Tyvärr får det vänta, som allt annat, på att jag får överflöd på pengar, men drömma får man... Dessutom ska jag utnyttja henne till max, ta hem henne och prata färger och fix. Utnyttja är kanske ett för starkt ord, jag ska njuta av hennes sällskap och utstrålning och nyttja hennes smarta iderika hjärna, det är vad jag ska göra. Dessutom ska väl två rediga brudar kunna styra upp det där även om det inte dyker upp nån händig karl och vill erbjuda sina tjänster?

Den burken jag siktat in mig fanns inte i rätt storlek på just vårat "lilla" varuhus, som personen jag frågade sa. Men det blev en annan burk, gav mig fan inte. Hittade ett doftljus som luktar äpple och kanel samt en klädvårdsrulle eftersom folk brukar efterfråga det! Wimps.. Haha.

Vi fick vegetarisk kikärtsnånting i restaurangen, samt lite godis. Sällskapet envisade sig med att betala de 27 kronorna som fattades på mina kuponger. Sötnöt.. Dessutom märkte jag att man fick handla i IKEAs lilla matbutikhörna för kupongerna! Så det blev två vegpizzamojjar som jag hört ska vara goda och en mandeltårta som säkert kommer till användning nån dag.

Åh, vad gott det luktar!

Sen hastade vi hemmåt.. Sötnöten skulle på bandy med karlen sin ikväll, plus middag. Haha, tur att hon inte behöver gå hungrig genom livet iallafall!
Jag betalade hel biljett på Nian helt i onödan eftersom de svängde in vid kyrkan här hemma, men det är bra att veta till nästa gång.. Vi har dessutom planerat in en shoppingdate i december, strosa i gallerian på Hälla och ta en sväng till IKEA igen naturligtvis. Det ser jag fram emot redan nu.

Nu är jag trött och nöjd och ligger i soffan som en liten padda med LG i knät och Lillkatt på ryggstödet. Tjockbullen är glad och grisar runt i sovrummet. Hon verkar nöjd med det.
Jag ska väl vika lite tvätt, gardiner som nu har ett ställe att bo på, och det är inte fönstret. Peta med lite papper som måste skickas in och se över min planering. Det är väldigt spännande med mitt planeringsblock, "min hjärna" som jag kallar det, eftersom jag ofta och gärna sätter mig och planerar in saker efter att jag tagit mina sovtabletter. Eller när jag har ångest och känner att jag måste reda upp saker. Det fungerar mot ångest och sömnproblem, som egentligen är samma skit här, däremot funkar kanske inte det inplanerade alltid lika bra!

Kanske får jag sovsällskap.. Kanske vill den ha närmare till sina ärenden imorgon... Kanske är jag paranoid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback