Heliga måndagen!

Härmed inför jag heliga måndagen! En dag som ska bestå av enbart omhändertagande av self, pyssel av self och allmän njutning.
I hjärnan (mitt anteckningsblock som är planerat flera veckor framöver) så listas bland annat brynplock, och fotfilande.

Eftersom detta nu är den första Heliga Måndagen i historien så vet vi inte så mycket mer än det just nu.. Men jag återkommer nog med rapport.

För att tala om nåt annat, som Söndagen så:

Söndagen förflöt i samklang med Kenny, såklart. Exet kom förbi och jag strök gardiner medans han kollade på tv och hjälpte till när det behövdes. De kakor som jag blivit lovade uteblev av nån anledning jag inte riktigt förstod. Hm.. Men jag ska nog snylta åt mig dubbel utdelning nästa gång.
De blåa gardinerna är uppe i sov, de ska få sitta hela vintern.. Sen ska de nog få gå i pension och bli trasor eller nåt.. Vi får se. Det känns lite ovant, men på torsdag får jag väl slänga på de blåa sängkläderna och få lite ordning på färgerna där inne.

Jag var trött som en bäver efter all trevlighet de senaste dagarna, alla känslor som har kommit farande (bästa vänner som inte finns kvar och hundar som blir gamla) och allt trevligt umgänge har såklart tärt. Så jag stängde butiken tidigt och gick och la mig och orkade knappt läsa och somnade med en Tjockbulll på armen.
Bara för att vakna tre timmar senare!!!
Åt rester, rökte, tog sömntablett, läste, rökte, läste och gav upp.

Tror jag väckt mig själv med drömmar, jag drömmer mycket nu.. En del mardrömmar, en del praktiska drömmar (vänta nu, jag minns ju att jag köpte glass.. osv). Hjärnan har overload.

Samtidigt. Jag önskade mig för ett bra tag sen, det verkar generellt ta ett bra tag för önskningar att införlivas tycker jag, att mitt liv skulle bli lite grann mer som förut. Inte helt som förut, men några få bitar tyckte jag mycket om. Nu är ju situationen annan, jag umgås inte med de människorna som jag gjorde då, så det finns ingen gammal vana att "ta upp".
Jag har verkligen saknat de här spontatbesöken.. De som inte ger en minsta chans till att städa innan och förbereda, men det gör inget för det är goda vänner som inte räknar dammråttor ju! Man behöver inte göra mer än att ha lite kaffe och lite snack och ett halvt öga på tvn.. (Och man får våfflor av Korping! :P)
Men, don´t go all crazy on me! Jag hatar även spontanitet. Det stör mitt schema. Min hjärna.

Men nu är det Måndag, Helig Måndag.
Undrar när Vakna med The voice börjar? Tror det är sju.. Haha.. Låt se.. Hon är halv fem nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback