Första advent i antågande..

Nu har jag varit ifrån er ett tag igen.. Inte bra. Ska försöka samla tankarna.

Möte med Pratperson igår. Vi hade ju en hel del att prata om, även om jag var i sovkoma efter att som vanligt inte ha kommit upp när alla klockor ringde. Jag tog upp tråden med relationer, eftersom det var det vi höll på med. Och att jag känner att jag behöver lite hjälp där. Inte så att jag inte klarar mig själv, men eftersom mina relationer i uppväxten varit som de varit och lärt mig det de lärt mig och jag inser att det inte är det ultimata sättet att hanskas med människor, så känns det som om lite prat runt det kan sitta fint.
Och lära mig sätta gränser utan att bränna broar.

Dessutom ska de ju ha möte, Pratperson och rehabfolket. Och det är säkert jättefint! Och Pratperson var väldigt tydlig med att det var helt i sin ordning, och jag kunde då vara väldigt tydlig med att jag tycker det känns obehagligt. Att de pratar över mitt huvud. Att de bestämmer saker som jag inte får säga nåt om, som ett barn. Jag har aldrig varit bra på att vara barn..  Passiv.. Tillitsfull..
Men Pratperson lovade att ringa och gola efteråt. Det känns bra.
Dessutom väntar hon med att fixa förlängning på sjukskrivningen innan de haft möte eftersom det ingår i behandlingsplanen och den är relevant för vad de ska meddela Fkass. Säkert bra. Jag oroar mig för att jag ska få ett stort fett NEJ och inga pengar ever.. Varpå mitt liv går åt helvetare.
Men Pratperson trodde inte att risken för det var så stor..

Julgardinerna och staken är uppe i köket, och man hittar faktiskt köksbordet! Känns.. Rymligt.. Lixom.. Resten av pyntet kommer väl upp i helgen, skulle jag tro. Av sig självt, naturligtvis! Ser för min inre syn hur staken maskar sig frammåt och upp i fönstret..

Det gick inte så bra att sova inatt eftersom jag sov igårkväll. Men jag var trött!
Sömnen... Alltså.. Den känns lite som ett väldigt fullt glas som jag försöker bära till nånstans, det skvimper hit och det skvimper dit! Ingen koll alls.. Men det gör inte så himla mycket heller! Det kan få skvimpa lite sömn..
Bullen undrade vad fan jag gjorde uppe och gosade ner sig i sängen igen. Sen tappade jag ut en halv portion mat på golvet, hundmat alltså, och då fick hon ju lov att stiga upp och kolla vad jag förde liv om. Hon bestämde sig för att det var hennes mat, vilket det var, och åt upp det innan Storkissen hann få i sig så många kulor. Jag tänkte att nu vill hon väl ut och kissa, men jag hann inte mer än vända mig om och se henne hoppa tillbaka upp i sängen och kura ihop sig till en liten sovande boll.. Vad gör man? Haha...
En halvtimma senare vaknade hon och ville ut. Nu snusar hon i soffan mittemot mig igen. Älskade lilla tröttmonster.

Jag dricker kaffe och äter pepparkakor!
Har varit lite off pepparkakor i några år.. Jag är inte överdrivet förtjust i dem och dessutom gav de lite jobbiga minnen.. Men eftersom en burk kakor följde med hem från affären så verkar det ha gått över.

Idag ska jag iallafall ta mig iväg till Exets loppis! Det är väl inte bara han, men han jobbar åt dem.. Ladyn skulle komma förbi på förmiddagen. Det blir bra det.
Innan kanske man hinner köra en maskin med ljust? Eller en halv rättare sagt. Jag vet inte varför jag då och då kommer på tanken att köpa ljusa saker, i det här fallet två rosa bh:ar, när allt annat är svart och det brukar resultera i att det rosa blir grått. Men jag har en halv maskin ljust ihopsamlat! Det inkluderar dukar.. För hur kul är det när den nya fina bh:n är grå?
Nä, jag vet, man får inte tvätta byglar i maskiner, men det skiter jag i. Min maskin, min bygel. Har aldrig hänt en olycka under mina tjugo år av tvättande! Sådeså..

Kommentarer
Postat av: Ladyn

det var en FANTASTISK loppis!! bägge två!! :D hahahaha.. well..



var försiiiktig med kenny!! jag har olyckat både en och två maskiner i tvättstugor, mammas maskin pajade i veckan av en bygel.. och min har varit nääära.. köp bara en tvättpåse ffs.. då är det ju fri lejd :D

2008-11-30 @ 11:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback