Det artar sig..

Tankarna slog in på andlighet idag, de ven förbi Korpings andlighets (och lite annat) hylla där hemma i bokhyllan. Den är ganska stor. Min är.. Ja.. Mindre! Det är inte ens en egen hylla..
Och så hamnade vi på runor, och helt plötsligt känner jag ett enormt behov efter en runpåse! I sten, det känns mycket viktigt.
Frågan är om man ska köpa färdiga? Om man ska köpa ofärdiga och göra? Om man ska (och det här är överkurs) leta egna och sen göra. De måste ju kännas bra.. Jag packeterar in den tanken i projektavdelningen i min hjärna och låter den mogna lite.
Skulle dock gärna vilja ha en bra bok i temat.. Kanske bra att börja med boken? Visst känns det så?

Min andlighet har börjat vakna, eller vad man nu känner för att kalla den för. Förra tisdagen så hade jag en vag känsla av att jag glömt nåt, att det typ var en födelsedag. Men jag kom inte på vem det kunde vara.. 4 November.. Nämnde det på rehab men ingen kände sig träffad. Sen var ju tanken att jag skulle bussfraktas ner på stan, men jag och SötasteRehabaren gjorde ju istället sällskap till stan per fot. Hon cyklade före för att slänga i sig några burgare, och skona mig (hennes ord!) från att se eländet.
Så knallar jag fram där då på stan, avskyr ungefär varenda steg eftersom det är människor där, och har radion i öronen. Träffar en hund-bekant som alltid vill prata lite, och vi surrar en liten stund om allt möjligt. Sjukligheter, hundar, psyk och kryssningar. Det visar sig att hon ska på kryssning, för att hon inte ville vara hemma när hon fyllde.. Som råkade vara den 4:e November..
Då löste vi den nöten!
Kollade faktiskt till och med i släktforskningen om det var nån jag missat.. Men icke..

Jag har sorterat lite gardiner, vet att det ska finnas fler nånstans. Men efter sortering så finns det plats att ha alla gardiner på samma ställe! Yey for that!
Julgardinerna ska få åka upp en sväng, och jag tror det blir blått ett tag i sovrumsfönstret.. Sköna vintergardiner om inte annat.
Sen tänker jag göra mycket tidig kväll med många vita små vänner och läsa mig till söms. Sådeså.

Kommentarer
Postat av: hRaven

plocka egna och måla dem själv, det ger dem din energi... blir på så sätt effektivare och starkare... och så vidare och så vidare

Postat av: Anna

Jaa, känner så jag med.. Men. Var hittar jag ett större antal liknande stenar, gärna tvättade av tidens hav som dessutom klarar försiktig ristning? Och en stensort som ger lite goodfeeling. Nej, jag forskar vidare i mitt projekt. :) Men jag är helt med på ditt tänk.

2008-11-11 @ 04:09:41
URL: http://lightmyfire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback