Bakis..

Man blir det när man öppnar helvetesgapet.. Inte för att jag orkade dränka mina sorger i alkohol igår.
Däremot friade jag till en man med ett fint efternamn! Helt nykter!

Idag hade jag ingen lust alls att kliva ur sängen, men ett stycke tjockbull skulle fraktas till veterinären (en riktig) och få en present.. En jättefin sprutpresent med skydd mot kennelhosta. Vi fick veterinären som jag inte alls tycker om, trots att jag bad om den andra, men han visade faktist upp en helt annan sida idag! Tog mig åt sidan och jag fick lufta mina bekymmer från igår med honom, även om han inte kunde säga nåt speciellt med tanke på att han aldrig sett djuret. Dessutom fick jag lufta ord som "inkompetent", "oseriös" och  "billig" , dock undvek jag "polackhora".

Rehab blev det ju inget med, och mötet jag hade igår eftermiddag kom lixom i skugga av allt annat som hände senare. Möte, diskussion, jag håller inte helt med och jag är lite rädd för vad det betyder. Men jag ska få slippa den förhatade matlagningsgruppen (nu när jag har börjat lära mig att acceptera den) och istället få börja baka.

Idag har jag beställt tid till psykologen, känns verkligen som om jag behöver prata av mig.. Samma mupp till receptionist som sist, när jag för övrigt sa åt dem att ge mig en ny tid, men jag får väl en nu.. Jag tycker att man kanske ska försöka uppmärksamma när patienter på psyk vill ha en tid.. Kanske..
Inte för att just jag känner för att meja ner folk eller ta livet av mig eller nåt annat klämmigt, men ändå!

Jag kom av banan..
Efter veterinärbesöket och vaccineringen så åkte vi hem till Ladyn och mös lite, jag fick träffa Harry Potter!!! Seriöst, det är ju hur tufft som helst! Harry gjorde kanske inte direkt vågen åt mig och hundet, men han var nog glad på sitt egna vis..
Eftersom att min blivande man kanske eventuellt skulle komma hit så åkte vi hem och mös lite här hemma istället. Mannen kom dock aldrig.

Och min lilla Blondin lever! Fick sms mitt i allt det förhatliga bussandet på väg till veterinären... Vi behöver ses och catcha upp en hel del.
Aja, dags att sova nu kanske... Inga större saker att göra resten av veckan, bara att andas ut och vara.


Kommentarer
Postat av: Ladyn

räknas det att anlita någon annan som mejar ner? :P

harrypotter is the shit.. han är som han är, finns ingen sån :D

2008-05-07 @ 00:02:35
Postat av: Anna

Haha, ta det med din psykolog!! :P

Ja, han var spännande.. Fluffig..

2008-05-07 @ 00:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback