Varför??

Det är många varför nu..
Närmast ligger dock, såklart, jag! Varför låter jag folk irritera mig så mycket? Vad är det som gör att jag klättrar på väggarna vissa dagar, vissa diskussioner, med vissa människor?
Varför låter jag min Morrmorr irritera mig så här? Det är inte nyttigt..
Jag råkade berätta om tandläkarbesöket, och att jag funderar på att bleka tänderna. Naturligtvis var det totalt onödigt och slöseri med pengar främst eftersom jag ju "inte röker". Dessutom hade hon sett "ungdomar" med "nån grej i tänderna" som hon antog var för att "nån tand stod ut". Även det onödigt antar jag!
Jag hade varit jävligt glad om jag fått en tandställning för övrigt.. Och vad tandställningar har med blek-skenor har och göra, det vet jag inte!
Tandstensbortagning var också onödigt.. Och hennes tandläkare "bryr sig inte längre om hennes gamla tänder" för hon har inte fått nån kallelse på länge.
Alla andra är alltid ansvariga... Grannarna skottar inte åt henne, trots att hon ställer ut snöskoveln så de kan se den, och då borde de ju förstå att hon vill ha hjälp med skottningen!

Jag utsätter mig endast för det här eftersom jag vet att hon inte kommer att vara här så himla länge till... Och den dagen hon är borta kommer hon att lämna ett enormt hål efter sig. Och jag skulle ångra mig resten av mitt liv. Därför tar jag allt det där, för det finns bättre dagar!
Jag måste försöka komma ihåg det när hon går mig på nerverna bara..

Men den här jävla lottodragningen jag går igenom varje gång jag delar med mig av nåt är påfrestande, ena gången beröm, nästa en skopa skit.

Andra varför är mer världsomspännande..
Nyheterna kryllar av mord, två av dem lite för nära för att det ska kännas bekvämt och bortdomnat. Jag vill ha tillbaka Lets dance på löpet! Jag vill veta vad Paris ska ha på sig i vår!

Nånstans kan jag ändå förstå att nån mördar vuxna. Hur sjukt det är är! Humör tappas, fattningar förloras och konflikter spårar ur... Men att slå ihjäl en treåring med en hammare? Det är helt ogreppbart för mig.

Nu ger jag upp! LG snor vad jag skriver hela jävla tiden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback