Slödag..

Slött idag, såklart.. Jag och tjockebullen sov länge, trots att telefonen ringde hela tiden. Blondinen ville veta hur läget var, far min ville nåt (kommer aldrig få reda på vad eftersom han VÄGRAR telefonsvarare) och tydligen hade Morrmorr också ringt för att höra om jag hade haft kuligt.

Tidig kväll gör vi också, det är inget på tv, det är svinkallt ute och jag är lite seg i kolan.. Just nu är damen (tjockebullen) ganska sur för att hon är hänvisad till sin säng, medans jag datoriserar lite i min säng. Så där sitter hon och plockar lite försiktigt med sitt täcke och bäddar och fixar, och kastar ledsna tjockbulleblickar åt mitt håll. "Mamma, mamma, seeeeeer du inte hur hemsk MIN säng ääääääär... Mammaaaaaa...."
Varpå jag svarar "din säng".

Nu snodde bloggen och LG en bit av min text igen!! Jävla.. maskopi!!!

Hur som, jag är inte så farligt bakis som jag väntade mig efter vin, mintu-drink och öl.. Dock blåste jag allt för mycket pengar, eftersom jag aldrig blev full nog för att umgås med överkåta, påskdesperata, dyngpackade 40+are. Morrmorr förstod mig allt för väl.. Fast jag la inte mina ord precis på det viset, tanten är ändå 85! Hon lovade att betala igen taxipengarna för mig, hon är väldigt noga med att jag måste åka taxi hem, och sa dessutom att jag behövde gå ut och ha kul!
Morrmorr snäll..

Nu tänkte jag lägga mig (till skillnad mot att sitta i sängen) och kolla lite på A-team och mysa ihop mig med alla mina söta djur.

Glad påsk på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback