Släckt!

Självklart var jag med och släckte ner klockan åtta ikväll. Det är det minsta man kan göra i dagens bekvämlighetssamhälle tycker jag...
Om det gör så mycket direkt nytta med en enda timmar av årets alla dagar kan man ju diskutera, men det är en viktig påminnelse. Att spendera en hel timme i tystnad utan tvns skrålande eller annat distraherande ljud, att släcka alla lampor och tända ljus. Hundan blev förvirrad dock, när tvn stängs så ska det ju sovas! Men hon tyckte det var kalas med alla fina reflexer och ljuspunkter det blev av ljusen..
Vi är väldigt beroende av den där elen.. Det blir mörkt och eländigt. Det är svårt att göra några vettiga saker i mörker. Jag förstår lite bättre, ikväll iallafall, hur det måste ha varit förr.. Uppe med solljuset och i säng när det försvinner.
Och jag hoppas att det den här gången faktist syns i statistiken också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback