Ryggrad sökes för allmän utdelning!

Grannarna här hör till ett eget släkte... Tydligen så har jag varit det allmänna irriteringsobjektet under några månader. Jag fick höra på omväg att "gubbarna" här har stört sig nåt enormt på att det hängt en bit plast från min balkong, plast som jag lindat runt krukorna på de stora växterna jag har på balkongen.
Men, eftersom jag är satan, och envis som fan, så tänkte jag låta den hänga där och flärpa eftersom ingen hade ryggrad nog att säga åt mig att de retade sig på det. De gick till och med till grannen ovanför och bad henne "säga åt" mig!
Haha, nejdu, det funkar inte på mig!
Men, när jag vandrade iväg till den utlovade fikan hos Morrmorr så träffade jag en av dessa gubbar och han bad mig att ta bort plasten. Jag sa åt honom att jag uppskattade att han sa det till mig och inte gick och snackade skit bland de andra grannarna (vilket han gissningsvis också gjort.. men gott uppförande ska belönas!), och att jag skulle fixa detta..
Han verkade nöjd över detta, och höll med och bad mig göra detsamma om han gjort nåt som jag hade att klaga på. Helt klart ett framsteg!

Så, plasten är nu borta!!

Haha.. För övrigt har den lixom redan gjort sitt.. Nu kommer ju värmen och växterna behöver inte skyddas.

Nu kanske gubben tvärs över tycker att han kan hälsa på mig igen, vilket han har slutat med sedan ett tag. Seriöst, hur jävla fjantigt är inte det!
Jag vet inte om jag är oerhört läskig eftersom jag har både ring i näsan och en otäck kamphund, eller om det är total brist på ryggrad och uppfostran som är problemet.
Nåväl, jag har väl kanske lyckats få in en poäng hos tillsägaren, genom att genast belöna hans beteende. Lite som man gör med hundar!
Om jag bara ser resten av grannskapet som ouppfostrade hundar så ska det nog gå vägen.
Mesiga ouppfostrade byrackor.

Ja jävlar..

Hur som, fikeriet hos Morrmorr gick bra. Hon hade ju köpt bakelser åt oss för att hon hoppades att jag skulle komma, men den här gången inte bara hoppades hon (vilket hon gjort förut och blivit ganska besviken över att jag inte läst hennes tankar den gången heller.. ) utan hon ringde dessutom! Fick med mig en säck potatis hon köpt åt mig också.. Hon är snäll.. Iallafall ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback