Nån slags normalitet!

Vi vaknade vid åtta (på morgonen) här hemma idag..
Det hade jag nog gjort även om inte klockan stog på ringning iofs, en granntant gick och dog och auktionsfirman kånkade möbler hela morgonen. Är det bara jag som tycker att det är lite orimligt att flytta möbler åtta på morgonen? Nåväl, det känns lite tragiskt när ett dödsbo går direkt till en auktionsfirma..
Och inte var det "hon flyttar snart-hon dör snart"-tanten heller!
Inte så att jag går och önskar ihjäl folk, men hon kan väl flytta iallafall! Eller sluta gnälla på mig! Sista tiden har jag låtit Stjärnan få hälsa på henne, med lite begränsningar, så nu verkar hon tycka om mig igen. Tanten förstod ju inte att jag höll hunden borta från henne av välmening, inte för att vara elak! Men vill hon ha den hoppande tjockbullen på sig, så kan hon väl få det då...

Stjärnan spenderar morgonen med att jaga solkatter.. Det tycker hon är skoj!
Även de riktiga katterna har fått sig en släng av sleven tror jag.. 
 
Jag måste ner på stan idag, av alla ställen.. Tandsköterskan ska rensa bort tandsten och ha sig. Sist jag var där och hon visade hur man såg tandsten på bilderna så utbrast jag "mögel!!!!" i högan sky, det ser fan ut som det. Ju!
Och det är säkert en bra sak att göra, även om jag har spenderat åtskilliga timmar med att fundera på hur jag ska ta mig ur det hela, om jag verkligen har råd och så vidare.. Beslutade mig för att sluta med det och bara gå på den där mögelsaneringen och hålla käften. Kan ju bli ett problem föresten.. De brukar vilja att man gapar?

Önskar att jag kunde shoppa loss där nere, men jag känner mig som en påse skit, och har inget sällskap, och jag vill inte springa runt på stan och vara en ensam påse skit... Kanske vill inte plånboken att jag gör det heller, vad vet jag.
Men jag behöver saker! Jag behöver helt klart fylla på mitt sminkförråd. Inte bara för att jag är fan så mycket blekare än mitt puder.. 
Behöver apoteka också.. Och köpa mat, både till mig och kattarna..
Och så vill jag ha sånna dära fina armband som alla andra har..
Även om jag känner mig som en påse skit så kan jag väl vara en påse skit med lite glitter på? Kan ju inte bli värre..

Sen får det fan bli helg.. Ork int mer av det här nu.

Kommentarer
Postat av: diana o tara

ha en skön dag ;) peace

Postat av: Ceesay

Välkommen till min blogg. Mode 24/7

2008-03-27 @ 10:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback