Torsdag..

Igår åkte räkningarna iväg, och med dem alla pengarna. Efter mycket pusslande och förväntade påminnelser så har jag nu råd att leva. Nästan. Överleva i alla fall..
Jag sparkar helt enkelt bakut över att varenda buffert, vare sig den är monetär eller i frysen, är väck. Men det löser vi en annan dag! Hyran är betald, hunden har mat.. Thats all that matters. Ja, småglinen ska också få mat.

Idag var det Rehab. Det var det tydligen bara jag som tyckte så efter fika med sötledaren så fick jag gå. Ladyn, som är en ängel och råkade befinna sig där jag var, körde hundmat åt mig. Och vi tog en liten runda på Rusta så att jag iallafall kommer att lukta gott i min fattigdom...
Jag ville ta hem henne och fika sönder henne men det fick jag inte.
Hon lyfte verkligen ett ok från mina axlar idag.. Plus att hon är trevlig och bjuckade på en kaka innan Rehab.

Nu kör Kenny ett varv och sen ska jag promenixa i skogen med Tjockbullen, eventuellt tar jag och rastar Sötgrannen samtidigt. Hon har en liten dipp i sitt mående at the moment, så tydligen gjorde jag henne en stor tjänst när jag tog med henne till apotek och affär igår, när jag lastade hennes rullator knökfull!
Ibland är det lätt att vara en god människa.. Haha..

Sen ska det tydligen dammsugas - sneglar på listan -  och ikväll ska det vara skräckis på nån kanal.. Femman tror jag.

Energin håller i sig! Jag njuter så länge det varar.. Alltid finns det nåt att pilla med här hemma, massa saker som inte blivit gjorda på evigheter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback