Torsdag

Jag vet inte hur det blev torsdag helt plötsligt.. Känns inte riktigt som om jag hängde med. Men dock blev det så..
Blondinen fyller 29 år idag!!!!  Så härligt att hon äntligen är ifatt.. Haha..
Partaj i nya lyan på lördag. Jag har verkligen inte råd att gå dit, eller att gå ut, eller att göra nåt. Men jag vill verkligen... Molina hade önskemål om att sammanstråla nere i ett öltält, och det vill jag verkligen också! Jag har inte råd, men Tjockbullen har ju en slant i sin kassa.. Och det står en flarra dricka i bokhyllan redan..

Läste nånstans att det börjar ta slut på personnummer.. Vissa datum är överrepresenterade - första januari och första juli - och på förslag var då att man skulle få en random dag i sitt personnummer. Orsaken var, iallafall delvis, invandringen. Nu känner jag dels att sverige är på väg helt åt helvete, dessutom tycker jag att det verkar lite orimligt att det verkligen skulle födas fler människor på de datumen. Vore det inte bättre att låta oss som faktist har koll på när vi är födda få vårat riktiga datum, och de som nu kanske inte har koll kan ju då få ett random datum istället för att de alla ska vara födda första januari? Men jag vet ju inte..

Jag och sötgrannen var iväg till affären och apoteket, det är alltid trevligt med sällskap. Dessutom var hon inte redo när jag plingade på hennes dörr så jag fick komma in och gosa med hennes katter! Storafluffkatten blev jätteglad! Jag blev tvättad och biten och spunnen för!
Tack och lov för apoteksfaktura föresten! De nya pillerna kostar 800 kronor per månad! Visserligen får jag ju snart dem gratis, men ändå..

Jag vill också ha ett sommartorp att fixa till!!!
Och rabatter... Äppelträd och svartvinbärsbuskar...
Men tillsvidare får jag nöja mig med mina ekologiska lådor...

Tjockbullen är glad och hysterisk och busig.. Jag får lov att ägna henne lite tid istället tror jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback