Stormens öga..

Det blåser nästan storm runt husknuten, i en gavellägenhet blir sånt väldigt påtagligt, men här inne är det som stormens öga. Det är tyst som i graven. Irritationen visade sig vara ledsenhet, tror jag... Jag vet nog inte hur man är ledsen utan att det blir storm. Jag är inte bra på de där sårbara känslorna.
Jag har vänt och vridit och funderat idag. Jag var arg! Och när jag försökte sätta fingret på vad exakt det var som gjorde mig så arg så kände jag mig överkörd... Utan åsikt, som en jävla möbel faktiskt. Det var ju ganska obehagligt... Jag är ingen möbel, jag är ingen sak utan åsikt!
Vad jag råkar vara är en person med väldigt hög integritet. Ett tag funderade jag på vad jag skulle göra åt det, men sen kom jag fram till att jag inte vill ändra på det. Inte det minsta. Jag tycker om att vara självständig, att ordna upp saker, att veta att jag kan. Jag tycker om att ha en stark mur, en klok hjärna som kan sortera bort människor och företelser som inte är bra för mig, och ett gott hjärta som vet vad det tror på. Sen finns det ju perioder när inte ens jag orkar allt..

Kommentarer
Postat av: E

Ska du ut på Vattendraget nåt på lördag? Tänkte om du vill ta en öl (eller tre) och uppdatera en smula? :0)

2008-06-09 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback