Odlingar...

Slökollar med ett öga på tv.. Det dök upp ett odlingsprogram, eller nåt, på danska! Vilket ledde till att jag faktiskt måste använda mig av min läsförmåga.. Den tokiga lilla tanten skuttar runt där bland sina träd och växter och hallon och fan vet vad. Jag vill määäää!!!! Låt mig skutta!!!!!
Lärde mig dock - tror jag, det är ju trots allt på danska så jag kan ha missförstått - att man kan ta skott av vinbärsbuskar! Och rota! Nu råkar jag veta att det finns en väldigt trevlig rödavinbärsbuske här i närheten, och jag vill gå och sno ett skott! Snodda växter är alltid roligast föresten. Problemet är att mina stora balkongkrukor är upptagna av klematisen och vildvinet. Dessa problem man lever med!
Klart.. I år kanske herr vinbär nöjer sig med lite mindre plats.. Kanske..
Och det går visst utmärkt att ha på en balkong, det är det nån i grannskapet som har..

Idag är det låddag!
Fick min fina fina låda av en liten farbror idag.. Kanske nån annan med singellådan lagt beslag på den där snygga leverantören.. Nåväl, fin är den! Lådan...
Och av sötgrannen fick jag proteinpulver eftersom hon tycker att jag äter dåligt. Hon tyckte jag skulle testa hennes och se om jag tycker det är okej, och isånna fall kan jag ju köpa eget!

Ååååh! Tips! Man ska ha höns under äppelträden!! De äter kryp..
Men det kan ju bli lite trångt på balkongen med träd och höns. Jag tror jag håller mig till min vinbärsplan.

Jag har gjort ett litet städryck idag också... Känner mig ganska likgiltig i allmänhet, och det har väl med medicinen att göra, så det är en kamp att orka städa. Men jag trivs ju så mycket bättre i ordning.

Rosa potatis!!!! Det finns!
Vart anmäler jag mig för utlottning av gratis bostad med massa tomt? Nån som vet? Ska man behöva gifta bort sig? Det blir så mycket svårare då ju, om man ska hitta ett vettigt hus med tillhörande vettig karl. Kanske behöver jag sänka mina krav... Surt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback