Wow..

Vi åkte vid tolvsnåret, väskan var packad med vatten åt törstiga fyrbenta och annat som är bra att ha på resa.
Det tog ungefär två timmar att åka upp, med rökpauser och - som jag har förstått det hela -  en välbehövlig toarast innan vi anlände till vår destination.
Sen hamnade vi på nåt vänster i banjoland. Jag vet inte hur jag ska få fram det i ord, utan att låta otrevlig. Liksom..
Våra värdar var ju supergulliga! Hunden var trevlig, väldigt glad i min tjej (lite fööör glad) och inte ett dugg glad i Lillpojk. Det lilla faktumet hade ingen nämnt för oss..
Katterna, allihopa, hade olika charmanta sätt. Jag (och Tjockbull!) blev liiiite kära i en kattunge som var leveransklar och allt, men vi var ju där för att bli polydactyla! Värden slängde på kött på grillen och lagade sin berömda - som jag förstod det - grönmögelostsås. Det var ju jättefint! Men.. Han blev helt förstörd när jag förklarade att jag inte ville ha kött, han erbjöd sig att steka ägg åt mig! Jätterart, som sagt, men jag nöjde mig med pommes och såsen (som faktiskt var fantastisk). Dessutom fick jag två tomater och två inlagda gurkor! Haha..

Ungefär i samma sväng som vi åt ute i trädgården, i det halvmeterhöga gräset, på en parkbänk, så började Tjockbulls tass klia nåt så infernaliskt. Den har kliat lite några dagar, hon har slickat och det har därför kliat ännu mer. Med stickande gräs och god knows what så blev det för mycket och jag bad om nåt att linda med. Söta värden kom springande med nåt slags försvarets bandagekit, trots att han tyckte att vi var jättemesiga som skulle bandagera en tass bara för att den var lite röd..
Eftersom det nu inte heller gick att ha alla hundar på samma ställe, så försökte vi natta våra i bilen. Det gick bra tills Lånepojk och värden kom farande och skulle vara där vi var. Som tur var så tyckte Lånepojk, som vid det laget hade fått sig ett par öl innanför västen, att oljan måste fyllas på i bilen! Jag och Ladyn tog chansen att få lite luft och återigen besöka en toalett. Aldrig har jag väl varit så glad över en macktoalett!!

Väl tillbaka, och fler drycker innanför västarna, så fick jag titta på gammal bil. Det var spännande. Haha..
Vår värd försökte få i oss kaffe eller vad vi nu kunde tänkas önska oss. (Vi blev påkastade varsin isglass när vi först kom dit!) Nu blev ju saker inte riktigt som vi hade planerat, värdinnan fick åka in och jobba, vi hade egentligen tänkt åka imorgon (lördag) och det ena med det andra. Summan av det hela var att jag och Ladyn blev utan hål, och åkte hem själva (med vovvar såklart).
Värden och Lånepojk skulle leka med motorcyklar och tatuera varandra och sånt.. Som karlar gör.. Antar jag..

Vi letade iallafall på ett stycke liten katt som skulle följa med oss hem! Mosade in den lilla damen i boxen och begav oss..
Lång resa, massa trafik, panikinköpt mat på Hydro i Västerås.

Just nu har jag en spinnande liten dam i mitt badrum.. Hon verkar nöjd med att ha fått en toalett och mat och vatten. Imorgon får vi ta tag i det där med att alla ska hälsa på varann. Själv sitter jag och petar i mig en falafel. Tjockbull sover som en klubbad pitbull och de gamla vanliga kattarna knatar runt och är vanliga. Haha.

Thats it folks.

Kommentarer
Postat av: Ladyn

sammanfattade det hela ypperligt måste jag påstå.

2008-07-28 @ 02:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback