Utflykt!

Känner mig superduktig!

Jag och Tjockbull knatade iväg till Mille idag! Tjockbull tyckte att det var läskigt att gå åt det hållet.. När vi kom under järnvägsbron så stoppade hon in svansen mellan benen och totalvägrade att kissa mer. Hemma hos Mille var det dock roligare! Jag fick kaffe och kaka och hon fick vatten (som inte gick att dricka enligt damen), tror det tog hela tio minuter innan Mille fick den första slemvevsattacken, det är nog rekord. Kissekatten som bodde där var inte helt imponerad av oss.. Tjockbull såg inte ens den lilla svarta mannen som bosatte sig uppe på bokhyllan och antagligen inte kommer ner igen på flera dagar, däremot så hittade hon massa roliga kattleksaker som hon kom farande med.
Lillemans tält som stod i vardagsrummet var också en höjdare, får nästan ta och köpa ett sånt tror jag.

Påpackad massa fina fina böcker gick vi hemmåt igen, jag blev återbjuden under förutsättning att jag tog med mig Tjockbull! Haha.. Tror hon charmade åt sig ett litet hjärta där...

Vi tog en alternativ väg hem, träffade en stor Curlycoated retriver som jag tror hette Rex och var jättesöt, och först på sjukhusområdet så gick det för sig att kissa.. Sen träffade vi Grabbarna Grus (tre vovvepojkar som Tjockbull tycker massa om, och jag med!) strax innan hemma, och dagen var gjord.

Nu har hon stoppat i sig lite mat och slocknat i soffan.. Själv hinkar jag vatten och hoppas på att matfén kommer och serverar nåt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback