Leonard..

Läste ut James Freys bok idag.. Ikväll.. Den kommer väl aldrig att kallas ett literärt mästerverk, och jag tappade bort mig gång på gång på grund av hans oförmåga att använda skiljetecken, men det är likförbannat en jävligt bra bok! Det fanns visst nån debatt om hans böcker hade nån verklig bakgrund, och i sånna fall hur mycket av den som var verklighetsbaserat och vad som bara var påhitt. Men det känns ganska oviktigt när man läser den, och jag sorterar in den bland verklighetsberättelserna i bokhyllan. Den är avklädd och stark, smärtsam och ful, vacker och upplyftande.

Idag har jag shoppat med Morrmorr.. Trots att det är tröttsamt och nikotinfritt så kom jag fram till att det är ganska trevligt. Vi hann inte äta lunch men tog varsinn smörgås och en stor mugg kaffe i restaurangen. Jag har dubbla känslor om det mesta som rör mitt liv, och det gäller även Morrmorr. Men oftast tycker jag väldigt väldigt mycket om henne. Inte för att hon betalar en massa mat åt mig när vi åker och shoppar, eller för att hon lagar goda soppor åt mig, eller för att hon ger mig pengar när jag verkligen behöver det. Jag tror jag tycker mest om att prata lite skit med henne. Och att göra henne glad. Idag hade hon på sig koftan som jag köpte åt henne i julklapp. Den är lila och tröjan hon hade under var turkos, men det gör inte så mycket för hon är glad över att hon har en fin kofta.

Min stackars vovve sover bredvid mig och tycker att livet är ganska surt just nu. Igår när jag var ute med lånepojkvännen och hon lekte med sin bästis så rev hon upp sporrarna, eller vad de nu heter. Trampdynan som hon inte har nån användning av.. Jag tvättar och bandagerar, men det är klart att det svider och kliar och allt som skrubbsår gör. Men så länge hon sover så bryr hon sig inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback