Efternamn..

Är ett helt klart intressant ämne, för mig iallafall. Ingen annan verkar dela min facination av dem..
Kom att tänka på dem när jag promenerade iväg på eftermiddagen för att träffa en läkare, läkaren... Min läkare är från finland, och har ett svenskt namn (nån kvarleva från vår stormaktstid antagligen), namnet anspelar dock till mycket mycket varmare breddgrader, och jag kan inte förmana min hjärna till att lista ut varför.
Intressant ämne dock..
Kanske är det helt enkelt taget.. Eller smutsigt och stulet som mitt egna! *stolt*

Oavsett vad farbror doktor heter så är han väldigt sympatisk, ganska finsk och lite märklig. Jag tycker om honom! Hur många läkare har satt sig ner och ritat molekyler för er?? Just det.. Sånt uppskattar jag! Tror han uppskattade mig också..
Dagens citat:
"Nå, titta ut genom fönstret, nu är det dags för dig att ge dig ut i den stora farliga världen igen, men.. den kanske inte är så farlig egentligen."
(med finlandssvenska som dialekt)

Vill föresten göra klart att jag på intet vis sagt något som antyder på att jag tycker att världen är farlig, eller stor.

Banken krånglade för mig också.. Mitt fina tigerkort hade inte "kontakt med bankens dator" eller nåt sånt. Vilket blev en aning pinsamt i affären.. Jag länsade min plånbok på sedlar, och fick lägga tillbaka två varor. Vad valde jag i min förvirring? Veg-köttbullarna och de frysta blåbären! Vad kom jag hem med? Semlor.. Choklad.. Chips..
Hmm.. Jag låter hemsk, jag fick faktist med mig annat med! Frysta hallon och mango! Och mjölk! Och lite annat.. Inte bara godis.. Faktiskt.

Nu tänkte jag och LG(datorn) kura ihop oss i sängen och kolla på en dålig skräckis.. 
Kiwi köpte jag också!! Och banan! Jag är en fruktmänniska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback