Sundaymorning..

Vi har sovit nästan hela lördagen, och jag känner mig lite piggare. Ja, ryggen värker och så vidare, men ändå.
Lördag morgon och förmiddag spenderades dock på msn med det sötaste ever, liten pojkvasker som jag minsann ska locka till mig så fort jag får en chans! Det verkar i och för sig inte vara sådär jättesvårt, med tanke på att han funderade på att sätta sig i bilen och köra ner från lappland redan igår.

Vi vaknade såklart okristligt tidigt och eftersom det är söndag så är det inget Vakna med The Voice eller annat skoj. Så jag sitter med kaffe och LarsGöran och nån liten pepparkaka som halkar ner då och då.
Vi lyssnar på julmusik och funderar..
Just nu känner jag mig lite vemodig, dels har jag lite dåligt samvete för att jag inte hunnit med Morrmorr.. Dessutom så mår hon inge bra, hon kändes så uppgiven igår när vi pratade. Hon har ramlat, inte så farligt men ändå, och har ont lite här och där. Och det är klart att det svider lite att hennes "fantastiska" döttrar inte ens hör av sig.. Den som råkade föda mig till världen har inte ringt sen i augusti.. Och inte har hon vett att skämmas heller, en del av mig vill ringa och upplysa henne om vad som hänt sen dess (sjukhusvistelser, lunginflammation, ramlande osv) men jag vill inte bjuda på det. Fan heller.

Min Morrmorr kommer inte finnas klar för alltid.. Och jag vet inte riktigt vad jag gör då. Men sånt är livet. Nu kan man ju tycka att jag fick en förjävla taskig biljett på det tåget, men det spelar ju ingen roll i praktiken. Bara att åka med och hantera efter bästa förmåga.

Har fått en tid om möte på Rehab föresten! Dagen efter min sista rehabtid!
Nu har jag ju skvaller som talar om att det är just min sista tid, men ingen riktigt information. Jag tycker det är pissigt.

Antagligen är det pms som är på g, med alla de här känslorna.. Eller så är det mina kärleksbarn som jag döpt till Sylvester och Josefina som härjar. Haha.. Man vet ju aldrig.
Nej, alla har inte samma humor som jag..

Jag är redan trött på det här julandet.. Alltså.. Mitt pyntande kom av sig, och nu verkar lampjävlarna gått i den ljusstake som jag har fått upp. Vad det gäller julklappar så tycker jag bara att vi ställer in det hela.
Förutom till Morrmorr..

Gomorron..

Kommentarer
Postat av: Ladyn

jag tycker att leopold uppför sig underligt.. mitt vackra kärleksbarn.. han vill inte komma ut! jävla unge...



min ljusstake slutade oxå fungera!!! vadfan!!

2008-12-08 @ 00:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback