Söndag!

Tjoho.. Eller så.

Jag vill vara lite poppig igen! Jag och Fröken M har pratat mycket om sånt.. Fast då heter det "bejaka sin kvinnliga sida", vilket både hon och jag är ganska kassa på. Har pratat om att piffa till håret lite iallafall. Alltid nåt! Kanske blir slingor, kanske blir nån annan variant.

Imorgon har jag faktiskt en ny grej på lut, och nu ignorerar jag allt läkarkrångel och ekonomikrångel totalt. Den nya bekantskapen från rehab har, tillsammans med en vän, dragit ihop en cirkel! De träffas på ett fik, minns inte vilket, och stickar och umgås. Nu har jag ingen stickning på g, men umgåsandet tycker jag låter trevligt. Kanske tar jag mig ner. Ska höra om Fröken M ska åka..
Jag behöver verkligen ut och aktivera mig.. Men även fika kostar pengar.. Tyvärr.

Eventuellt blir det en glöggkväll med Korping i veckan också, om hon överlever sin förkylning..

Och igår visade det sig att sötnötet faktiskt både lever och inte hatar mig! Haha.. Jag gillar det hos en karl. Att den inte hatar mig..
Tålamod har jag dock som vanligt dåligt med.. Men min Gayfriend, som är kille och mycket bra att prata killar med, fick mig att lugna ner mig aningens.
Dessutom inser jag hur mycket jag har saknat att ha killkompisar! Jag hade massor förut! Massor!! Sen blev det inte så längre.. Nog för att jag känt den här mannen i en evighet, men det finns ju tid och plats för allt. Antar jag.
Kan eventuellt ha med att jag visat mig ur mitt lilla osociala skal..

Nu har jag på riktigt intresserat mig för Arbogarättegången. Läste idag att nån expert uttalat sig om att Tyskan bör dömas på grund ut av att "vem skulle annars ha begått brottet"... Um.. Ursäkta? Är det så det svenska rättsystemet fungerar?? Ta den som är närmast till hands??
Jag har ingen aning om hon är skyldig eller inte, och jag spekulerar inte i det heller. Men jag tycker bevismaterialet är förbannat svagt, att man för smutskastning i media, att det är bra att hon kom till tals i veckan.
Kan ju kanske hålla med om att hon verkar vara lite instabil, att hon antagligen inte mått så bra redan innan allt det här. Men det i sig är ju inte nåt slags bevis på att hon mördat.
Åh, vilken fantastisk advokat jag skulle bli!!
*lovin the law*

Mer kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback