Lööördag..

Morrmorr var sötast i världen igår.. Hon vet ju hur jag har det med ekonomin, och det är ju inte roligt.
Så, jag skulle komma upp med hennes talgbollar och grönsåpa som jag köpte när vi var ute med Ladyn, hon sa åt mig att "ta med en liten räkning om du har, på typ trehundra, så tar jag med den i mina räkningar".
Jag tog med min Ellos, där är minsta belopp 350 att betala. Skulden är på aningens mer, kan man säga.
Det slutade med att hon betalade 700 kronor på den! Som en "extra julklapp till dig".
Det är jag mycket mycket tacksam för!
Resten av räkningarna kan jag inte påstå att jag ens har tittat på, jag orkar inte ha ångest i flera veckor, det räcker så bra med den dagen som jag ska försöka betala dem på istället.

Och ibland har Morrmorr sånna dära insiktspunkter.. Ibland får jag en skopa skit för att jag har en psykolog som jag "sitter och ljuger" hos. Ibland inser hon att "din mamma lämnade ju dig mycket här.. ".
No shit..

Ladyn frågade om julen igår kväll.. Hur min mor hade tänkt sig den, med tanke på att hon inte pratar med nån av oss. Och när jag förklarade att det inte blir nåt julande alls, så bjöd hon in mig till sin familj. Jag vet såklart att det är gjort med omtanke, att de vill vara snälla.. Men det fick mig bara att må dåligt över något som jag inte mådde dåligt över tidigare.
Att det är jättejättekonstigt att inte ha familjejul.
För mig är det bara en dag som alla andra, fast med Kalle Anka! Tänk om man alltid fick Kalle Anka..
Korping är fortfarande hjärtligt välkommen om hon inte jobbar, för att umgås och äta nåt.

Jag umgås hellre med de jag tycker om (Korping och Tjockbull) än sitter och håller fin fasad med "familjen". Anyday.

Idag ska jag iallafall få i den där hårfärgen som har stått ett tag i mitt badrum.. Sen ska Ladyn få roa sig med att bleka bort delar av den igen! Haha..

Kommentarer
Postat av: Andreas

Vad blir det för färg i barret? Rohoosa?

Postat av: Anna

Jag har nån random burk med färg som jag fått ärva av Ladyn! :D Vi får se!

2008-12-20 @ 13:54:17
URL: http://lightmyfire.blogg.se/
Postat av: hRaven

Ja, vi får se vad kommande vecka har att komma med. Kommer gärna över om det blir jobbfritt.

kramen

2008-12-20 @ 14:14:00
URL: http://hraven.blogg.se/
Postat av: Anna

Korping: Vet att det kanske blir så.. :) Men OM du är ledig så tycker jag vi leker Nightmare before xmas!

2008-12-20 @ 14:21:52
URL: http://lightmyfire.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag hejar på julafton utan släkt och annat folk, även om sötaste U är just SÖT. Jag hade min bästa jul någonsin förra året. Ensamt. Så jag hejar. Heja heja! :D

2008-12-21 @ 01:06:09
Postat av: Anna

Åh, tack sötaste Evelina!!

2008-12-21 @ 13:23:20
URL: http://lightmyfire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback