Kväller..

All better!

Har duschat och varit på fika hos Morrmorr. Shoppat lite på Joker, fast Morrmorr inte behövde så mycket eftersom hon masat sig iväg själv i snöslasket eftersom hennes kära barnbarn inte kom och gjorde det åt henne.
Hon verkade bra mycket piggare än när jag pratade med henne igår iallafall! Och hon blev glad över att få sin favoritbakelse!
Blev dock ett aningens jobbigt samtal när hennes hemtjänstperson kände min vän som dog.. Inte jättekonstigt eftersom hon jobbade på hemtjänsten, men ändå. Morrmorr har alltid haft fördomar och åsikter om den familjens liv och leverne. De var väldigt annorlunda! Absolut... Kanske var inte allt jättelämpligt, kanske var inte allt så normalt. Men de var min livlina.. Det var där jag blev mig själv.. Det var hos dem jag lärde mig att det fanns andra sätt att agera på, än det jag hade hemma.
Därför blev jag förbannad när hon ikväll kallade min väns begravning för en "zigenarbegravning" eftersom det var öppen kista och eftersom kistan var blå. Morrmorr insåg ganska fort att hon klev i fel skåp..
Nej, inte heller begravningen följde "normala" regler. Kistan var blå och öppen, det spelades reagge istället för psalmer och när sista låten tonade ut så visste jag att hon var glad. För vi pratade om sånt. Det var tydligen inte heller normalt eftersom Psykots arbetsgivare ansåg att det var lämpligt att hävda att hon tagit sitt liv, eftersom hon visste hur hon ville ha sin begravning. Men vi pratade om sånt. Jag tycker det är sunt. Det gör varken mig eller dem till zigenare.

Nu kom jag av mig i mitt "happyplace" här.. Blev lite upprörd.. Delar med mig till dem som vill höra.

Jag ska bli uppvaktad! *fnittrar som en skolflicka*
En del människor klickar man med! Vad som händer framöver har jag ingen aning om, och inte oroar jag mig för det heller. Tänk vad duktig jag börjar bli på att leva här och nu!!
Tycker iallafall det är väldigt mysigt att bli lovad uppvaktning.. "För så gör man väl om man är intresserad..".
*fnittrar igen*
Åh, om jag ändå kunde spinna som en katt... Det skulle vara ett sånt där dubbelspinn! InUtInUtInUt... Sånt där fladderspinn liksom!!

På tal om de där tokarna så äter Storkissen upp pepparkakorna om jag inte sätter på locket på burken.. Han är en julkatt helt enkelt! Röd är han ju också.. Lite som tomten faktiskt.. Jag som kallat honom buddahkatt i alla dessa år..

Oooooch så fick jag min Fåglarna till slut! Bananmannen, eller snarare hans fru, hade skickat tillbaka filmerna redan i fredags tydligen. Skämmes.. Men Joker hade. Så jag tänkte natta med LarsGöran och Hitchcock..

Kommentarer
Postat av: Ladyn

du missade att felix är FET som tomten oxå.. det är en ganska väsentlig del! hans fetma är ju det man ser!!



btw så älskar mina lussebulle med.. harry har jagt inte försökt med, men de andra tre tröck glatt i sig :D

2008-12-08 @ 00:46:50
Postat av: Anna

Han är en bastant vacker man i sina bästa år, skulle jag vilja påstå! Precis som Tomten..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback