Jul!

Korping och Pojk har just åkt hem.. Jag är trött som en bäver..
Korping gjorde världens godaste potatisgratäng! Jag var en dålig värd och sprang upp till Morrmorr med varorna vi handlat. Jag gjorde chokladpudding. Som vanligt har hon väl lämnat en massa rester i min kyl och frys.. Potatisgratäng och glass. Nu ser jag också att hon glömt sin stekpanna (man får ta med egen när man vill steka kött) och den kan jag ju ta och diska åt henne.
Vi såg Nightmare before christmas och mös. Tjockbull somnade medans vi åt, Tjej la beslag på Pojk. All is well!
Jag fick en form av julklapp! Man kan väl inte kalla det julklapp eftersom Korping inte firar? *internskämt* Fick en låda med chokladkartong, mentholrök, två tidningar med Volbeat, tre vegetariska recept och ett par julhanddukar.

Jag bjöd in grannen också, men hon var sjuk och ville inte smitta oss med förkylning.

Och vad det gäller familj vs. vänner så vinner återigen vänner. Min Morrmorr var gråtfärdig när jag kom upp med varorna.. Min kära moster hade skällt ut henne för att hon inte bjudit hem min mor och vägrar nu komma i sommar. Jag vet inte, hon vägrar alltså komma till stan, bli uppassad med mat, få allting serverat och sitta med näsan i en bokjävel och inte prata med Morrmorr? Nejmen, vad synd.
Sen förstår jag inte varför hon skulle bjuda in min mor som inte hört av sig sen augusti, om man inte räknar kalendersamtalet? Sen förstår jag heller inte varför min 60+ åriga mor inte kan bjuda in sin 85åriga mamma och stå för mathelvetet?? Det är så jävla mycket jag inte förstår.
En sak som är säker, är att jag tycker att man kan anstränga sig och inte skälla ut sin mamma på julafton. Jag lyckas ju att varken ringa upp min mor eller min moster och skälla ut dem efter noter!? Även om jag verkligen verkligen vill...

Morrmorr fick dock fira jullunch inne hos grannarna och deras tre små barn! Hon fick nån slags pasta som var väldigt god, killen är kock, och vin. Och han hade köpt en present till deras son från Morrmorr! Morrmorr vet inte så mycket om spindelmannen.. Och jag vet inte om hon blev klokare av min förklaring.. "Det är som, om du tänker dig en kille... Som lixom har en pyjamas på sig.. Som är röd och blå. Och så har han som en skidmask också. Och så fångar han bovarna."
Nåväl, den lilla pojken slet åt sig mössan, kramade Morrmorr, satte på sig mössan och vägrade sedan ha nån annan mössa! Spindelmannen funkar fan alltid..

Slutsats. Julen är inte så himla farlig. Jag har inte druckit upp min whiskey, inte ens smakat (!) även om jag var på väg ett tag. Min familj är inte värd vatten. Fika med Morrmorr i mellandagarna.

Dags för skräckkväll snart?


Kommentarer
Postat av: hRaven

hmmm, man kan ju inte komma ihåg allt vettu.... ler ger ju en anledning att komma förbi nån dag igen då...

hoppas resterna lät sig väl smaka ;)

Postat av: mathilda

nice blogg:)

2010-01-17 @ 18:57:28
URL: http://matiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback