Avskräde..

Ja, Törnrosa ringde.. 50 minuter senare än hon sa!
Underbart.. Jag hann stressa upp mig till att tvångsäta pepparkakor under tiden.

Nu känner jag mig mest som en jävla belastning för hela samhället. Varför man nu ska behöva tigga till sig sin rätt att vara sjuk. Det är inte direkt så att jag njuter av det.
Problemet ligger mest i att jag inte har en "aktiv rehabiliteringsplan". Nej, de la ner mitt rehab för i helvete! Inte direkt mitt fel, kan jag känna!! Och det har ju inte hunnits göra någon ny.. Eftersom jag hade migrän, till stor del på grund ut av min situation. Och en annan situation som de inte har ett dugg med att göra och som inte var nån situation alls.. Men det visste ju inte jag.

Hon ifrågasatte på vilket vis jag kände att jag inte kunde arbeta dessutom.. Nu ser det ut som så, att just den här veckan har varit ganska bra, jag har sovit väldigt bra och så vidare.. Men jag vet inte hur nästa vecka ser ut, eller den därefter. Men det kan man ju inte berätta!
Att de tidigare läkarna sagt, och skrivit, att jag kan förvänta mig (och Fkassan också) att min rehabilitering kommer att ta "ett till två år" verkar inte vara aktuellt, eftersom jag inte har en "aktiv rehabiliteringsplan"..

Nu skulle hon iallafall "försöka skriva ihop nånting som de godkänner" och faxa iväg till Fkassan.. Men sen "måste vi träffas" så hon kan göra en "bättre bedömning".
Jag är så förbannat jävla trött på att ha stafettläkare.. De får ingen som vill ta en fast tjänst på just den platsen, den som har hand om personer födda i början på månaden (hade jag varit född ett annat datum hade jag alltså fått ha en fast läkare). Jag orkar inte motivera på vilket sätt jag är sjuk var tredje månad, jag orkar inte bli ifrågasatt som om jag vill vara sjukskriven för att det är skoj, för att inte tala om förbannat välbetalt.

Det är idiotiskt att jag ska känna att jag behöver försvara mig, vilket jag ju gör just nu. Dessutom gör det mig inte ett dugg välvilligt inställd till hela sjuk-apparaten, och när jag känner så så blir jag barnsligt trotsig.

Jag vet inte... Jag orkar inte..

Kommentarer
Postat av: Andreas

kramar

Postat av: Anna

Tack sötnos..

2008-12-16 @ 22:07:39
URL: http://lightmyfire.blogg.se/
Postat av: hRaven

försöker skicka över lite postiv energi som jag nu kan avvara... du behöver det mer än mig just nu... kram

2008-12-16 @ 23:47:14
URL: http://hraven.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack gumman.. Det värmer, vet du.

2008-12-16 @ 23:50:23
URL: http://lightmyfire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback