Årets första julkort!

Fick två julkort idag..
Det ena är från "pappa och namn", dvs Pappsen och Styvmodern.
Det andra är från "namn", dvs min mor som endera inte längre räknar sig som mor, eller som har signerat alla sina julkort med samma glada holiday-spirit och sedan lagt dem i diverse kuvert.

Lustigt, tycker jag.

Pratperson tycker att jag ska jobba på min relation med min mor, jag frågade helt ärligt "varför??" sist.. Vad skulle det ge mig? Förutom en massa frustration och vansinnesutbrott?
Men det är klart, hon frågade ju på ett tidigt stadie om det inte skulle kännas trevligt att sitta och fika med min mor hemma hos mig. Hon kanske har barn, vad vet jag, hon kanske tycker om sina barn, vad vet jag.
Och ja, jag har en del issues som jag behöver jobba på, bland annat att inte ta på mig vad andra personer gör, och därmed inte få vansinnesutbrott för att de väljer att göra annorlunda. Men om vi skalar bort det, så finns det heller inget kvar. Hon är tråkig och egocentrisk och lat.
Kan tillägga att jag inte når stadiet "vansinnesutbrott" bara för att folk väljer att göra saker på annorlunda vis, oftast så ställer jag mig bara lite undrande, ibland påpekar jag saker. Utbrotten är välutarbetade av att ha levt ihop i 18 år..
Och att man låter sina djur ligga hemma och dö...
Eller att man köper presenter som man själv vill ha...
Eller att man inte orkar läsa ingredienser på påskgodis utan köper det man själv tycker om och ber den som ska mottaga påskägget att själv lägga godiset i ägget..
Eller att man köper skinnhandskar till vegetarianen..
*orka*

Julkänsla, kom tillbaka!!

Lite julmusik och lite epilering kanske? Det gör väl vem som helst på bra humör!

Kommentarer
Postat av: Andreas

V a x n i n g !

Komsi komsi så kan jag vaxa ryggen på dig.

Postat av: Anna

Haha, MIN rygg behöver inte vaxas! Kom ska jag epilera dig överallt!! Hahahaha.. -evil laugh-

2008-12-19 @ 15:17:56
URL: http://lightmyfire.blogg.se/
Postat av: Andreas

Nej din rygg kanske inte behövs vaxas men insidan på dina lår då?



Här ska inte epileras något! Du skulle säkert bara göra något fjolligt mönster och du vet vad jag anser om det. Mönster funkar endast i ansiktshåret. ;)

2008-12-19 @ 15:23:08
URL: http://whine-spiken.blogspot.com
Postat av: Anna

Hahahah.. Är det nån slags intimvaxning du står här och erbjuder!?



Att jag skulle göra mönster ja! Se det som ett alternativ till tatueringar! :P

2008-12-19 @ 15:26:25
URL: http://lightmyfire.blogg.se/
Postat av: hRaven

vill du ha julkort?

2008-12-20 @ 01:43:04
URL: http://hraven.blogg.se/
Postat av: Anna

Korping: Nä.. :)

2008-12-20 @ 12:10:05
URL: http://lightmyfire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback