Valborg..

Tisdagens rehab gick bra, vi hade sån där genomgång igen.. Då man ska ha sex bilder att uppvisa och diskutera, jag hade tre.. Men det hade min medrehabare också!
Jag var på mitt allra flamsigaste humör och fick med mig alla! Patienter som ledare! Vi röstade på att få bli lobotomerade, men ledaren trodde att det skulle bli ganska svårt att få en remiss till det. Jag blev ganska förvånad över att få veta att det ens gick för fan!!
Men det var skönt att flamsa lite, allt behöver inte vara skit hela tiden.
Och som det är där, för mig, så händer det att små brickor faller på plats. Vi försökte reda ut skillnaden mellan att måla ilska, som jag ju själv var väldigt nöjd med, mot att måla rädsla, som fick mig att känna mig blockerad och värdelös.
Jag har helt enkelt inte lärt mig att uttrycka mina rädslor, jag har inte fått ett normalt hälsosamt utrymme för att känna rädsla. Därför reagerar jag med ilska, vilket har funkat bra för mig so far!

Well..
Idag skulle jag ha haft möte med rehabledaren men det hoppade jag, jag sov dåligt och orkade inte med den norrlänska väggen till karl som försöker få min hjärna att hitta svaren på mina egna frågor. Men smart är han, och duktig. Han borde ha ett svenskt Dr. Phil program, fast han är kanske beteendevetare och inte läkare.. Låter inte lika svängigt men det ska väl gå att ordna..

Istället åkte jag och Lånepojk runt och köpte pinnar. Stora pinnar och små pinnar. Det kallas för "plank" i facktermer kan jag tänka mig. Och man behövde skruv och bultar, sågmojjar och borrmojjar. Jag tog tillfället i akt att vara riktigt dryg och frågade och pekade på allt jag inte förstod vad det skulle vara till.
"Varför är sandpappret randigt? Vad ska man ha den häääär till? Kolla vad tuff, värsta muttern ju, vad är det föresten för skillnad på de hääär och de andra?"
Imorgon ska vi bygga staket och då ska jag försöka vara ännu drygare!
Jag bjuckade på en pizza som tack för allt jobb han gör, och kommer att göra, och vi fick slänga lite käft om diverse saker. Jag gillar det hos folk!

Det allra bästa med honom, förutom att det går att bråka lite med honom, är att han hatar morrmorrs hamstergranne lika mycket som jag! Fy fan vad det ska hatas imorgon!

Sen kom min granne och ringde på dörren! Hon frågade igår om hon fick använda Tjockbull till ett skolarbete. Och det får hon väl! Även om jag försökte förklara att hon kanske inte är den normalaste av hundar..
Hon är från nåt land som inte håller djur på samma sätt som vi gör, vilket är de flesta andra länder. Men hon tycker det är roligt, verkar det som. Kanske kan Tjockebullen sluta skälla på henne när hon kommer i trappen nu när de känner varann..

Jag är massa trött, och det regnar ute. Jag är ganska säker på att hundet vill ut en sväng till, och jag måste bädda sängen.. Sen ska vi nog sova i evigheter, eller tills klockan elva när Lånepojk ska hämta mig. Kanske tar vi med oss bullen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback