Tisdag förmiddag

Rehab blev inställt, så jag fick knalla hem efter mötet.
Jag fick en hel del att smälta...
Han är bra, han är grymt bra.. Han låter folk pladdra osammanhängande tills man hittar rätt svar, och det går inte att utröna vart han vill genom att titta på honom.
Han landade dock direkt på självkänsla, och frågade vem det är som lärt mig att jag inte duger om jag inte presterar 100%. Vem har mått bra av att jag inte kunnat hävda mig?
I och med att mitt krav på mig själv hamnar över 90%, iallafall, och de andras kanske ligger på 10% så blir det ju en liten clash där.. Väldigt klart när han påpekade det. Och jag ska försöka tänka på det på måndag.
Vidare tyckte han att jag skulle vara stolt över, och "känna i hjärtat" att jag inte hör till mainstreem populationen. Att det inte är fel att inte vilja prata om väder med sådana som hör till den populationen.

För övrigt kan jag inflika nåt jag glömde gnälla om igår. Diskussionen på fikat landade på invandrare, om hur hänsynsfulla alla var emot dem, och jag höll min lilla käft eftersom jag inte ansåg att det var rätt forum att öppna den där. När samtalet sen ledde in på alkoholister och knarkare, som det var helt okej att driva med, så höll jag också min lilla käft och gick därifrån.
Är det så galet att tycka att psykfallen inte har rätt att skratta åt narkomanerna???

Men okej, siktet till måndag är att gå dit och ha lite lägre förväntningar. Jag tror det var det vi kom fram till..
Jag är förvirrad nu, jag känner mig ångvältad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback