Söndagsångest..

Jag kan inte sova..
Klockan är halv tre.
Visserligen sov jag större delen av kvällen, med flit, för att dämpa söndagsångesten lite.
Jag hatar den här känslan!!!
Måndag imorgon, och jag ska till rehab. Det var länge sen nu, av olika orsaker. Rehab börjar klockan nio, jag ska upp sju. Här dyker ju mitt problem upp. A: Jag kan inte sova. B: Om jag sover så vaknar jag inte av klockan.
Ängslan över att inte vakna i tid gör inte mycket positivt för punkt A, jag lovar.

Men jag är ju lite trött.. Och det är många timmar tills klockan är nio.

Skit i det.
Jag har ett ha-behov också!
Jag vill ha den där fina spegeln från Jysk. Och en fin lampa att sätta över den..
Jag vill ha bokhyllor..
Jag vill ha bokhyllor till vitrinskåp.
Jag vill ha böcker!!!
Jag vill ha en kamera.
Jag vill ha krukor.
Jag vill ha mer yta! För när väl alla de där fina bokhyllorna är på plats så kommer inget annat att få plats..
Ge mig ett hus!?
Jag vill ha en symaskin, eller iallafall få mina gardiner sydda och uppsatta.
För att få upp dessa gardiner behöver jag gardinringar eller vad de kan tänkas kallas.

Är det föresten lönt att ens försöka vara snygg efter en sömnlös natt på rehab med idioter?
Smaljeans eller tjockjeans med andra ord.
Ladyn skrattade åt mina tjockjeans, först menade hon att jag nog borde dra upp dem en liten bit, och när jag gjorde det la hon huvudet på sidan och tyckte jag såg konstig ut. Haha..
Jag ska aldrig mer låta tjockångesten få mig att köpa jeans på tjockavdelningen.. Never.
Om jag inte blir hiphopare det vill säga.

Det tänker jag inte bli.

*känner ellos-sug*

Inget shoppande innan löning!
Och med tanke på den beräkning jag gjort så lär det inte bli nåt shoppande efter löning heller..
CSN är horor. Försäkringskassan är horor (när de vill ha tillbaka pengar, när de ger mig pengar tycker jag mycket om dem).
Jag har satt mig i lite för mycket skulder. Men vissa skulder vet man ju att man hade roligt för iallafall!
De försvinner väl förr eller senare, vissa iallafall.

Tålamod står nog högst på min behovs-lista... Menne, jag har inte hittat nån bra butik där det säljs ännu.. Tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback