Soligt..

Blöh!

Köpte Koontz "Broder Odd" åt mig själv, den läste jag ut på två dagar.. Sen hade jag ju "Maken" med Koontz som jag fick i födelsedagspresent, den läste jag också ut på två dagar.
Just Koontz lixom.. smälter.. in i hjärnan. Som smör i solsken? Typ?
Dags att dyka ner i Sagan om drakens återkomst igen, vet inte vilken del jag är på, femton kanske? Inte riktigt lika lättsmält dock, inte för att det skulle vara negativt, vilket som.

Min bokhunger börjar gå överstyr.. Jag har inte råd att underhålla mitt bokknarkande. Snart.
Men jag behöver mata hjärnan med nåt, för annars tappar jag ord och beter mig. Vilket är oerhört frustrerande!

Fick ett erbjudande, för hundra år sen, om att vissa personer hade böcker över... Personen är dessutom himla trevlig! Och uppenbarligen givmild, eftersom jag erbjöds böcker! 
Men hör jag av mig? Gör jag nåt åt saken?
Jag börjar fan bli som min Morrmorr, väntar på att alla andra ska ta tag i saker. Människan VET ju att jag läser! Varför kommar inte han då HIT med mina utlovade böcker!! .... så skulle det kunna funka, om jag inte hade en liten nypa mer självinsikt än hela min familj har tillsammans.

Ett ex kom och hälsade på! Väldigt hastigt.. Han hade saker liggande här och hämtade dem. Jag sa åt honom samtidigt att aldrig aldrig mer be nån brud ringa mig och kräva hans saker.. Men som den person han är så minns han inte riktigt vad jag pratar om, på fullaste allvar. Jag har bott med människan, jag vet hur han funkar.
Han tyckte bullen blivit fin, hon var inte helt imponerad. Jag tror ändå att hon börjar skapa sig lite gränser för vilka människor hon tycker massa om, vilka hon gillar, vilka går att hälsa på och vilka som ska hålla sig på sitt avstånd.
Hon tycker ju om honom, han är skoj.. Men det är inte det där skrika-i-panik-för-jag-är-så-glad som till exempel Lånepojkvännen får! Eller grannen bredvid oss..
Tror Lånepojken ligger högst på hennes lista, han har ju dessutom skägg! Inget är bättre än skägg!

Jag har varit duktig och tvättat idag föresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback