Kaffe..

Tvättmaskinen gör hemtrevliga ljud, och jag dricker kaffe..
Idag är det sängkläderbytadag, så Kenny lär få jobba ett tag.
Finns inget bättre än en nybäddad säng föresten!

Jag har svåra shoppingcravings..
Visst borde man få spendera samma pengar flera gånger?!
Bokhyllor är ju en fast punkt på den listan.. Dessutom börjar det bli väldigt väldigt trångt och nödvändigt med sånna.
Sen jag skaffade bilddagbok har jag dessutom varit besatt av att skaffa en digitalkamera, jag har ganska bra koll på dem vid det här laget. Å ena sidan skulle jag kunna beställa en på Ellos, köp nu, betala senare. Å andra sidan har jag bestämt mig för att skulden där ska få sjunka lite först.
Eller, så kan man köpa den annanstans.. Lite billigare, men hela summan på en gång då.
Har läst ut den sista av mina böcker i serien Sagan om drakens återkomst, de fyra sista ligger på Bokus och väntar på att jag ska be dem komma hem. Spännande är det också, men, återigen bör jag kanske betala mina fakturor först.
Jag får nog hälsa på Mille och rensa hans ge-bort hylla... Men det känns lite obekvämt att bara stövla in och sno saker, även om han nu vill ge bort dem. Jag vill ju ge nåt i gengäld.. Fika? Lunch? Inte vet jag.. Inte sexuella tjänster om det nu lät så! Haha.. Även en bokknarkare har gränser!

Undrar om Tjockbullens vaccination som snart skall göras dämpar mitt shoppingbehov lite?

Ge mig pengar idag! Så jag vet om jag kan köpa minsta lilla pryl nästa månad.. Ffs!
Jag tvivlar..

Dr Phil brukar säga att man inte tar bort en vana, eller behov då, utan att man byter ut den mot nåt annat.
Ge mig nåt annat att missbruka!? Nåt billigt..
Tänk om man kunde bli träningsmissbrukare! Eller promenadmissbrukare iallafall.. Jäklar vad nöjd jag skulle vara.. Jag ska prova. Återkommer med resultat.

Eftersom böckerna tog slut hastigt och lustigt så läser jag en bok om drömmar, hur varför och så vidare i all oändlighet. Jag köpte den på loppis och trodde att den var ett simpelt drömlexikon, men det var den inte. Nåväl, det är text och jag får nöja mig med det.
Intressant läsning om hur man lär sig styra drömmar för den delen. Och den biten skulle jag nog fixa ganska galant, om jag kunde få tag i nån bok som talar om för mig hur jag ska göra för att somna!!
Tänkte försöka skippa sömntabletterna för, som det så logiskt stog i boken, att tar man tabletter så dämpar man REM-sömnen (drömmar). Detta är inte bra på grund ut av flera orsaker, dels blir man helt enkelt fysiskt sjuk om man inte får drömma, dels så försöker hjärnan ta igen den missade drömtiden nästa natt.

Jaha, nähä.. Känns som om jag pladdrat klart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback