Dagens känsla är...

Dagens känsla var Ilska.
Äntligen spelar jag på hemmaplan!
Äntligen fick jag ur mig en ren känsla på papper, inte en sak som ger en känsla, utan en ren oförstörd känsla.
Min favoritmedmålare blev imponerad över att jag kastade mig över pappret och målade för glatta livet, dels tyckte jag att det var väldigt skönt att ha klarat av att gå upp och ta mig dit, dels så fick jag klart för mig hur jag skulle måla på en gång...
Dessutom har vi fått en ny medmålare, en manlig dessutom. Tänk om man lär sig hur män tänker på kuppen?

Jag är mycket nöjd med mig själv, skönt att veta att det finns nåt som känner där inne. Även om vi nu är bäst på att få ur oss ilska.. Klart, jag har finslipat min ilska till ett sylvasst vapen! Jag har polerat på den under så många år.
Jag vet åt vilket håll det går när de kemikalierna börjar rinna ut i blodet...

Som tur är så behövs den inte så mycket längre, inte på det där blixtrande vassa viset iallafall.
Det var länge sen jag lärde mig att det är onödigt att slå sönder saker, men att mentalt slå sönder andra människor kan vara ännu svårare att laga..

Dessutom har jag paket att hämta på Konsum! Det borde inte kännas som en överaskning eftersom jag har beställt det helt åt mig själv, men jag minns inte vad jag beställde..
Ska låta bullen varva ner lite bara, sen ska jag promenixa iväg dit bort, ensammen.
Vågar ju knappast lämna hunden utanför affären!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback