Da Vinci..

Såg till slut Da Vinci koden, några år efter alla andra antar jag. Den tyckte jag om!
Så mycket att jag antagligen måste ha böckerna nu.. Bra där, som om jag inte har nog med bokcravings.

Har varit duktig idag med måste jag säga, betat av allt jag tänkt göra. Handlat och tvättat mest. Och pantat! Skrymmande fula flarror vill jag inte ha hemma. Tanken är att jag inte ska köpa på mig fler heller, vatten är flaskfritt och bra.
Ladyn fick in en klockren kommentar i ett sms igår, jag måste bara dela med mig, angående duktighet: 

Ja! Jag vet! Man känner ba åh vad duktig jag är, jag gick upp! Sen kommer det här "arbetande högutbildade trebarnsmödrar som tränar varje dag och har fika till fotbollslaget varje onsdag"-ångestandet.. Och då är man inte stolt över att man valde strumpor helt själv plötsligt...

Det är skönt att kunna skratta åt sin misär ibland!
Och det är verkligen så..

Imorgon fyller Tjockbulletrollet två år!
Känns som om det var igår jag hämtade den där lilla röda saken.. Det tog ett tag för henne att sno åt sig en rejäl bit av mitt hjärta, men hon gjorde det. Hon är det sötaste lilla trollet som finns.. Och det gladaste!
Igår när vi var ute och promenerade så träffade vi en farbror som målade staket på sin tomt, han hojtade och sa att han tyckte att jag hade en fin hund, och undrade var det var för sort. Jag förklarar (som varje gång) att det är en sån där otäck mördarhund som det skrivs om.. Då ser folk alltid lite förvirrade ut, hon ser ju inte ut som de där hemska bilderna i tidningarna visar, hon ser inte ut som ett galet morrande monster, utan mest som en helt vanlig (ganska söt, om jag får säga det själv) hund.
Upp till kamp mot rasismen! Säger jag..

Snart ny vecka, nya rehabdagar, nya mål att sätta (strumpval tex!), fakturor att motsätta sig, promenader att gå, mat att laga..
Hooray for me!

Just ja, min far ringde idag.. Jag tror helvetet har frusit över, för han antydde att han lärt sig skicka sms! Annars ville han mest få tag i mig, han säger alltid att han ringt en massa gånger, både hem och mobil, men att mina telefoner inte fungerar. Jag vet inte det jag..
Kanske är det som med diskmaskinen, som han berättade att han satt på utan att titta ordentligt (han hade inte glasögonen på sig) och undrade varför den höll på och diska i en och en halv timme istället för 55 minuter som den gör när frun hans startar den.. Kanske är det som med den 85 cm breda Billybokhyllan. Kanske man måste se siffrorna för att slå rätt nummer. Kanske samtalet inte går fram om man slår fel nummer.
Hur som, det var ju kul att ha en far idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback