Galenskaper..

Tomten kom tidigt föresten! Jag fick glitterglögg! I present!
Vågar inte dricka upp den dock, den är lite för fin.. Men jag ska.

Min Morrmorr ringde igår, och meddelade att hon läser en bok (som jag ska få när hon läst ut den) om guldgrävarna i Alliaska.. Möjligvis Allijaska till och med.
Men det stavas Alaska. Och heter Allijaska..
Det sa iallafall hennes mammas klasskamrats pappa som enligt egen utsago varit i sagda område för att vaska guld. Men hans namn nämndes inte i boken, så han ljög nog.
Ibland känner jag mig som den enda människan i världen som inte är galen..
Och eftersom jag inte varit i Allijaska så kan jag inte veta att det inte heter Allijaska.

Sen slog det mig, att med dessa Allijaska-gener ihopslagna med "min Billybokhylla är fem centimeter bredare än alla andras"-gener så.. så.. Så måste jag ha haft en jävla tur!
Jag måste ha fått en hög dos av de norrlänska, och förhoppningsvis osjuka, generna. Tack Morfar!

Ikväll ska jag på nåt med Ladyn och hennes mamma (som har adopterat mig litegranna), tror det är en musikal, eller nåt. Skoj ska det bli iallafall!

Tjockbullen säger att hon vill ut, och jag har fått Allijaska ur mitt system (hoppas jag!).

På återseende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback