Längtan och lägesrapport..

Hösten får mig alltid att längta.. Efter allt möjligt.
Längtar efter att flytta (men det ska jag inte), göra om, fixa till, umgås, tända ljus, efter att allt ska bli orange (även om jag svor över det förra året), promenader, mysa, sleepovers, laga mat, gå i fina skor och säkert en massa saker som jag inte kommer på eller ens kan precisera..
Tänk när löven börjar falla, och allt blir så mysigt? Eller när första snön kommer!!
Jag såg ett julavsnitt av Gilmore Girls igår och de firade jul.. Familj.. Förlåtelse.. Myspys.. Presentande.. Tycka-om-ande...
Fast, så ser det ju inte ut i verkligheten, inte i min iallafall, och jag blev lite ledsen..

Idag har jag varit nere med Fröken Korp och shoppat.. Vi ska på kalas imorron! Längesen jag var på kalas. Om man inte räknar kalaset som stjärnan var bjuden på, själv var jag inte så sugen på hundmatstårta...
Fanns väldigt mycket fina saker att titta på på stan.. Hade en sån där känsla av att jag skulle träffa nån jag kände, och det gjorde jag också. Men det finns väl värre... Och bättre..

Häromdagen var min käraste gamlaste vän över på vad hon kallade för "kvällsmat" men jag envisas med att vi helt enkelt åt lite och umgicks, hängde lite...
Låter lika fel det med, jag är inte fjorton. Hur som, trevligt var det!
Jag fick massa energi av att ha henne här och bara "hänga".

Jag känner mig väldigt social.. Lite konstigt.. Udda.
Fast med vänner som mina så är det kanske inte så konstigt.
Jag är verkligen ytterst tacksam för att de finns i mitt liv!
De ger energi som leder till annat och som gör att allt rullar på, betydligt mycket trevligare än annars.
Sånt behövs.

Och imorron blir det fix och smink och folk och trevligheter och kalas och paket och massa skoj!
Nä, jag känner inte heller igen mig själv.. *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback