Gnäll och gruff...

Min blogg, jag gnäller hur mycket jag vill..
Har nån nåt emot det så kan den sluta läsa typ nu.

Jag är sur och grinig.. Har ont i lederna, har ont i tån eftersom jag kastade en fotöljjävel på den när jag var arg... Jag var arg för att mitt kontrollbehov inte direkt blir bättre när jag är sur och pmsig.. Mitt kontrollbehov slog bakut därför att jag har besök sen några dagar tillbaka, har tappat räkningen hur många, och besöket fick för sig att han skulle hjälpa mig när jag plockade undan saker inför fikabesöket som kom hit.. Man får inte göra så hemma hos mig.. Man får inte flytta på saker, papper och absolut inte pilla i disken!!!
Gör man det blir jag sur, gör man det när jag har ont i allmänhet och pms i synnerhet så blir jag tokig.
Och kastar fotöljer på tårna.. Tydligen..
Så nu värker tån, och varje gång jag känner av den så blir jag påminnd om varför den gör ont och då blir jag ännu surare.. Ond cirkel..

Ska ha mitt extra-söt-damp-monster här inatt.. Men det gör inget, de är inget besvär när de sover..
Ganska praktiskt att ha en extravovve man kan låna ibland. Och lämna tillbaka.

Kanske skulle gå ut, långt med vovven... Det brukar hjälpa... Kanske.. Eventuellt.
Troligtvis ramlar jag väl rätt i famnen på kärringjäveln om jag visar mig utanför dörren, och då håller hon sig nog borta framöver, kanske kan vara en riktigt bra ide!
Har bestämt mig att det är nog nu, när hon sist stog och viftade med fingret och upplyste mig om att hon minsann har haft fyra stycken hundar! Och att man inte ska "slå och skrika" på hundarna.
Jag slår absolut inte min hund, inte extrahunden heller, men jag etablerar mig som ledare, det måste man göra... Kan tänka mig hur hennes hundar betedde sig.. Antagligen sånna där små fula skälliga saker.
Hur som, har man inget bättre för sig än att gnälla hela tiden (gäller då inte mig i min blogg - sådeså) så behöver man inte komma och pilla heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback