Omhändertagen och oroat..

Ibland känner jag mig riktigt bortskämd.. I tre dagar har jag blivit serverad mat, fått hjälp med allt jag önskat mig och haft roligt under tiden.
Och i utbyte har jag gosat med två vovvar istället för en.
Okej, allt är väl kanske inte alltid roligt när vildjuren håller på och dampar sig, käkar upp halstabletter eller jagar katter...
Men nu har Fröken Korp och lillstrumpa åkt hem. Inget mer jobb för stackars henne.. Varken på jobbet eller här. *S*

Mitt i mitt sjukeri så har stjärnan, eller systeryster då för att följa namntemat, inte heller varit frisk. Först kräktes hon en massa, och vägrade äta. Det ger ju en ond cirkel för små vovvar, inte äta - mer magsyra - kräka - mer magsyra - inte äta osv..
Men hon fick fil med blåbär och hallonsmak och åt motvilligt till en början, men hon åt lite iallafall. Sen åt hon massor. Och sen bajsade hon inne..
Nu framåt kvällen verkar hon må bättre i alla ändar dock. Skönt det. Har varken ork eller pengar till att åka till veterinären.

Mina piller, och man får inte glömma hostmedicinen, gör vad de ska. Jag känner mig lite piggare.. Hostar fortfarande och flåsar som ett ånglok när jag gör saker men inte lika mycket som förut. Känner inte direkt av några biverkningar heller.
Och nu när Korpen har åkt hem kanske jag slipper hostattacken som alltid följer skrattattacken! *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback