Nytt och negativt..

Ny aktivering idag.. Nåt som jag visserligen begärt själv, mer eller mindre, men jag känner inte för det alls. Kortare resväg och längre tid, går jämt ut. Kanske jag redan sagt föresten? Hur som, busskortet är slut. Nog för att man skulle kunna cykla, men hur mycket känner man för det då? På en skala?
Igår fick jag fräsa lite på nån slags chef, så jag antar att jag har lite eld kvar. Jag är fördjävla trött på att ingen av de inblandade parterna verkar prata med varann, alla ska ha koll på allt genom mig! Och ansvar är nåt som jag avsäger mig, nu för tiden. Så jag sa det igår, att de fan får börja prata med varann för jag pallar inte att hålla koll på allt. Hon blev sur, men skrev en lapp tillslut. Att jag skulle sluta där alltså. Dessutom dök min AF-tant på mig på stan och ville uppdateras, kan jag inte ens få vänta på bussen ifred??
Aja, dags att de får se att jag inte är glad och äppelkäck jämt och ständigt... Det är bara mitt sociala ansikte jag klistrar på då. Glattigt och jävligt...

Nåväl, nytt ställe - nya folk. Går illa ihop med mitt kontrollbehov....

Jag slutade röka! I två dar..
Det var inga problem och det känns ju skönt att veta att jag fortfarande klarar av att följa beslut jag själv tar. Å andra sidan så var världen så sketen igår att jag kände att jag nog ville röka. Ett tag till...

Mina pengar är åt helvete, även det bidrar till min glädje.. Men jag håller ut den här månaden, ju längre jag slipper läspande bävern på myndigheten som ger mig pengar så är jag glad. Lite gladare iallafall.. Inte mordisk? Kan det räknas som glädje?

Men när saker känns så här så försöker jag tänka på min lilla stjärna som växer och frodas. Och spöar sina syskon enligt vad jag har fått berättat för mig..
Och jag tänker på all glädje jag kommer att sprida bland grannarna, eller avsky, men det är väl ungefär samma sak?

Nu behöver jag kattkärlek sa storkissen, så jag ska ägna mig åt honom, sedan ta mina små ben och pinna iväg mot nya äventyr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback