Festiviteter och full storm..

Det blåser! Väldigt mycket! Tror mitt parasoll blev lite snett igår, men det är väl skitsamma.. Däremot verkar klematisen, eller klamydian som jag brukar kalla den för, inte alls tycka om att det blåser och hennes (den ska vara rosa) grenar går av.. Men, ett par buntband fixade det, hoppas hon tar sig bara..
Och att mysa på balkongen med kaffe och cigg blev det inget av med..

Det ska bli festiviteter ikväll, igen! Det är ju trevligt och jag kan ju inte säga nej när min vän släpar ut mig på äventyr... Däremot är ju min plånbok inte alls lika festsugen så det blir till att slatta... Lite av varje som står kvar i kylen. Endera händer det väl ingenting eller så blir jag drängfull.. Haha..

Det lönar sig att annonsera! Jag har iallafall fått erbjudande om att få köpa mig en killkompis, mot en påse muffins.. Stackarn måste vara hungrig.. Han brukar ju i och för sig äta det jag ger honom, fick till och med i grabben i fråga min vegetariska smörgåstårta när jag fyllde nån gång! Men å andra sidan, varför köpa kon om man får mjölken gratis? Vi känner ju redan varann!

Jag tror jag styrde upp det där mötet jag hade med chefsfolk och övrigt krafs rätt bra... Poängterade min åsikt ungefär fem gånger, för att vara säker på att den gick in, och fick inget svar. Konflikträdda meschefskarlslok..
Men, tydligen ska det bli bättre. Och fler möten framöver, med andra folk, som säkert inte alls håller med mig. Men hur illa kan det gå? Been there, done that..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback