Samtal och sjukhus..

Har haft ett helt gäng med intressanta, på ett eller annat vis, samtal på mupperiet idag.. Råkade hamna i ett samtal men vad jag snart insåg var en uppenbart paranoid pratkvarn, jag minns inte direkt vad han kom fram till, jag fick inte många ord i vädret, men jag tror att CIA styrde det mesta i världen.. Å andra sidan så verkade han i allafall kunnig på sitt område, och påläst. Men jag vet inte riktigt om jag tror att tyskarna som överlevde Hitlers fall styr nazisterna i Sverige.. Men det finns så mycket jag inte vet!
Det blev en del prat om katter, många har katter där och det säger väl en del det med, men eftersom vi kom på tal så hittade jag ännu en trevlig människa där ute! Som i sin tur ledde till möjlig tripp och studiebesök ute hos Terry Evans på hans kursgård.. Mycket intressant...

Igår var jag hos Morrmorr, hon ville ha upp sina gardiner så jag strök och fixade, sen badade jag kattrackaren och gjorde rabarberpaj.. En heldag, nästan..
Idag åkte hon tillslut upp på akuten, för astman, och blev inlagd.. Jag fick som vanligt leta reda på henne men den här gången fick jag bara prata med trevliga sköterskor.
Jag gillar inte riktigt att hon är där för på sjukhus hittar man sjukdomar, men samtidigt är jag lättad att hon är där för på sjukhus tar man hand om sjukdomar...

Hennes katt är lustig.. Hon avskyr mig, när hon säger att jag ska komma så går katten upp och gömmer sig, men igår, efter klippning och badning och torkning så spann hon och gosade med mig! Som aldrig förr.. Hon kanske bara var glad att hon kom ur det hela med livet i behåll..

Nähä, om man skulle äta upp pizzaresterna från igår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback